lange rijen voor de loketten

Vorige week plaatsten wij een artikel over de aankondiging dat e.e.a. ging veranderen bij de catering van Sparta. Na de eerste wedstrijd bereikten ons vele berichten dat het niet zo gesmeerd loopt als het zou moeten lopen. En dat is nogal zachtjes uitgedrukt.

Lange rijen

Grootste ergernis zijn de lange rijen voor de loketten van de publiekscatering. Dat is nadelig voor de supporters die zo een deel van de wedstrijd moeten missen, maar ook nadelig voor Sparta zelf. Als mensen staan te wachten ben je eigenlijk aan het nee-verkopen. Iemand die in de rij staat consumeert niet en heeft dus ook minder tijd over om nog een keer terug te komen
Verder nodige lange rijen andere supporters niet uit om ook iets te gaan halen. Die denken wel twee keer na.
Maar ergste is dat supporters, die primair naar een stadion komen om een wedstrijd te zien, min of meer een stuk wedstrijd door het falen van de catering wordt ontnomen.

Lauwe dranken

Tuurlijk: ’t Was erg warm. Maar dat mag voor een professionele organisatie (daar later meer over) geen enkel excuus zijn als je forse prijzen vraagt er lauwe dranken voor terug geeft. Dan neem je je publiek niet serieus. Dat leidt tot behoorlijke irritatie:

Had dan op zijn minst de moeite gedaan om het voor ons in de koelkast te zetten. Ook was om 16.30 uur, dus een kwartier vóór de wedstrijd, de cola en sinas al op. Toen moesten ze dat weer ergens vandaan gaan halen. Dan ben je toch slecht voorbereid als catering hoor… Het is niet dat er eerst 15 graden voorspeld was en dat dit weer uit de lucht kwam vallen

Prijzen

Dat de prijzen omhoog zijn gegaan kon ook op een flinke lading kritiek rekenen. Een prijsstijging van meer dan 30% voor een broodje kroket werd niet door een ieder gewaardeerd. Maar vooral de verhoging van de bier- en limonadeprijzen waren het onderwerp van gesprek:

Schandalige prijzen idd, en tsja catering en Sparta schaam je kapot . Gek he dat ik thuis voor de buis leuker en goedkoper vind


Zelf schrok ik van de enorme prijsverhoging van een broodje kroket. €3,50 betekent een verhoging van bijna 30% tov vorig seizoen. De kroket verdiende nauwelijks de naam kroket. Het was een lauwe platte homp tussen een broodje.

Aparte B.V.

Van der Linde Catering en Sparta sloegen vorig jaar de handen ineen om een aparte B.V. op te richten. Deze B.V., de Sparta Horeca + Catering B.V, doet sinds vorig jaar de publiekscatering in het stadion. De doelstelling was met de oprichting van de B.V. nog zo mooi:
“Sparta Rotterdam heeft het vertrouwen dat de club met deze stap een volgende fase in gaat ten aanzien van de verdere professionalisering van haar hospitality en gastvrijheid voor alle bezoekers en gasten van het Sparta Stadion.”
Als we alle berichten lezen, is er van deze mooie doelstelling maar bitter weinig terecht gekomen.

Sparta Podcast

In de Sparta Podcast van RTV Rijnmond, die gisteren online werd gezet, klaagde Anton Slotboom ook over de gestegen prijzen. Ruud van Os vond dat de supporters Sparta zouden kunnen boycotten om de bierprijzen te laten zakken: “Er is maar één manier om er vanaf te komen en dat is door het niet meer te kopen. Als je een statement wil maken moet voor één wedstrijd niemand wat kopen.

Sparta verbeter deze situatie

Ook vorig seizoen regende het klachten. Maar nu is het tijd dat Sparta ingrijpt om dit onderdeel te verbeteren. Supporters zijn deze service meer dan zat en verwachten serieus genomen te worden. Argumenten als personeels-tekorten en gestegen prijzen voor inkoop zou men achterwege moeten laten. Dat zou een dooddoener zijn die te gemakkelijk is. Het zou Sparta en Van Der Linde juist sieren om het boetekleed aan te trekken en van deze puinhoop eens echt werk te gaan maken. Als men dat niet doet dan zal een boycot, die verstrekkende gevolgen heeft, zo maar eens bittere realiteit kunnen worden.

Abonneer
Abonneren op
195 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedback
Bekijk alle reacties