Steun Sparta in Tilburg! |
|||||||||
Maandag 08 Maart 2010 In de strijd tegen nacompetitie zijn er een paar van die wedstrijden die extra lekker zouden zijn om te winnen. Willem II – Sparta is zo’n wedstrijd. Bij winst zou Sparta, ook gezien het programma van de concurrenten, erg goede zaken kunnen doen. Kortom, Willem II – Sparta is zo’n wedstrijd waarbij een goed gevuld uitvak gewenst is. Alleen vandaag kan je nog kaarten online kopen (klik hier). Tot en met zaterdag kan je kaarten via de fanshop kopen. |
|||||||||
| Door: de redactie | |||||||||
09:33 08/03/2010 | Forza Sparta ik ben er bij. Komt gij alleen te samen in Tilburg spartanen! |
|||||||||
09:46 08/03/2010 | Anoniem een autocombi! ongelooflijk. |
|||||||||
09:59 08/03/2010 | JW Ja, autocombi, maar ik woon in Brabant en moet dan eerst in R'dam het kaartje ophalen. Dacht het niet dus, belachelijke regeling. Dan maar Eredivisie Live. |
|||||||||
10:26 08/03/2010 | eugene Sparta werkt door promotie van Eredivisie Live mee aan het thuisblijven. De autocombi werkt daar ook aan mee. JW heeft het nu over Brabant, maar ook voor Spartanen die in pakweg Utrecht, Gouda, Puttershoek of Ridderkerk wonen is via het Kasteel rijden toch een stuk om. Bovendien willen veel vrije mensen zich niet beperkt worden door een tijdsslot. En als de spelers zich dan niet van hun meest inspiratievolle kant hebben laten zien, is het voor veel supporters een stuk eenvoudiger om thuis te blijven. En we hebben het nu alleen nog over uitwedstrijden, maar dit gaat zich doorzetten naar thuiswedstrijden! Sparta - Ajax was niet eens uitverkocht! Eerder gold dat ook al voor Feyenoord - Ajax trouwens. Het gemiddeld aantal toeschouwers wordt lager, en wie de kritische geluiden om zich heen hoort kan optellen dat het aantal seizoenkaarthouders volgend jaar ook weer gaat dalen. Clubs hebben het nog niet door, maar de stijgende kosten en dalende klantonvriendelijkheid in het stadion en het gemak van Eredivisie Live gaat ongetwijfeld een daling van de bezoekersaantallen opleveren. Op lange termijn is dat Eredivisie Live funest, we moeten oppassen niet naar een TV voetbal cultuur gaan zoals in Italie.Willem II uit was altijd goed voor een bijna vol uitvak. Ik denk dat we nu blij mogen zijn met 200 supporters. |
|||||||||
10:41 08/03/2010 | JW @ EugeneHelemaal eens!!! We leven in een vrij land, maar alleen de voetbalsupporters worden als vee behandeld. Er is geen enkele klantgerichtheid meer. Ik ga niet veel naar uitwedstrijden, maar NAC-uit (wel goeie autocombi met kaartwissel bij Stadion) heeft veel kapot gemaakt. Slecht zicht, geen contact met rest stadion, m'n zoontje van 10 moest pakje yokidrink inleveren (je krijgt het niet eens het vak uitgegooid!!). De entree via zeecontainers leek wel een deportatie. Schandalig!!! En als inderdaad de vertoonde inzet beneden nul is gaat de lol er gauw af. Gisteren moest Strootman, onze meest getalenteerde voetballer, het voortouw nemen kwa strijd en er deed niemand mee. ongelofelijk. Er hadden er 10 in dienst van Strootman moeten voetballen en niet andersom. Nou, ik hou maar op, het lucht weer even op. Ik hoop dat iedereen zich realiseert dat komende zondag het een grote finale is, een 6 punten wedstrijd. Het zal voor Ado, Sparta en Willem II lastig worden de 'veilige' 34 punten te halen dit jaar. Vitesse lijkt een iets makkelijker programma te hebben. Van Willem II mag NIET verloren worden. Eigenlijk is winst broodnodig om wat lucht te krijgen. Schietgebedjes zijn welkom!! |
|||||||||
11:10 08/03/2010 | Jeroen Ben vorige jaar in een heel erg koud Tilburg geweest, en toen verloren we ook kansloos op inzet, passie en scherpte. Ik zie het somber in helaas! |
|||||||||
11:11 08/03/2010 | Regio Sport De kans is groot dat ADO in de laatste 3 wedstrijden NEC thuis krijgt dat nergens meer om speelt, een RKC dat al gedegradeerd is en een Heracles dat op dat moment nergens meer om speelt (al geplaatst is voor de play-offs). Dan krijgt ADO ook nog VVV thuis. Conclusie: Sparta heeft veruit het moeilijkste programma van alle concurrenten. Daarom is de wedstrijd tegen Willem II ook zo belangrijk. En ik begrijp alle kritiek op de belachelijke maatregelen ook heel goed, maar de supporters moeten nu echt hun beste beentje voorzetten en Sparta steunen in Tilburg. We hebben die drie punten nodig en mogen zeker niet verliezen. |
|||||||||
11:24 08/03/2010 | Hofland 10:26 08/03/2010 | eugene10:41 08/03/2010 | JW Helemaal mee eens. Geen Tilburg dus. En eredivisie live gaat er volgend jaar ook uit, dan maar alleen de samenvattingen of in de kroeg kijken. |
|||||||||
11:28 08/03/2010 | spangen zolang die adelaar van gessel blijft gebruiken,gaat ik niet meer mee,dan speel ik liever dat spel wel thuis[mens erger je niet]die dikke kan het lazerus krijgen.verliezen kan ,maar dan wel met een fatsoenlijk elftal.en hij blijft maar die john en die duplan gebruiken en ook die bodul maakt geen goal.maar als je wil winnen,moet je spelers opstellen die scoren en niet op de bank zetten,poepon,dissels,en godee. |
|||||||||
11:38 08/03/2010 | P88rno Seliga: zeer matigKoenders: aanwinst Adeleye: leer die jongen zijn tekortkomingen Knol: ik was Rommedahl even kwijt Slijngard: schorsen, alsjeblieft Middenveld: getalenteerd, maar niets meer. John: getalenteerd, maar niets meer Bodul: matige speler, speelt over 3 jaar in eerste divisie Duplan: aardige speler voor onderkant eredivisie Poepon: oogje voor de goal, maar kan simpelweg niet voetballen Gisteren is wederom bewezen dat we een heel matig elftal hebben. Alleen met de juiste instelling kunnen we max 13 e worden. Het overgrote deel van onze selectie is gewoon niet eredivisiewaardig. Het is toch triest om te constateren dat alleen de zelfopgeleide talenten nog enigszins mee kunnen?? Laten we hopen dat de instelling tegen WII goed is anders wordt het een lange zomer.. |
|||||||||
12:25 08/03/2010 | Paul Lasee JW leest niet goed, je kunt gewoon een kaartje via internet kopen welke wordt thuisbezorgd in geheel NL, vervolgens rij je op zondag naar WII-SP. Dat is toch mooi, ik zou me meer zorgen om het wedstrijdverloop maken en met name met welke winners mentaliteit onze spelers het veld opstappen. Als je kijkt naar de resultatie van WII-SP via koningvoetbal.nl wordt ik op voorhand niet vrolijk ... |
|||||||||
12:28 08/03/2010 | Anoniem het slechtse wat bestaat, eredivisie livekost alleen maar toeschouwers en willem 2 uit een van de moeilijkste wedstrijden sparta verliest al jaren van de onderste kijk naar rkc uit en vorig jaar volendam uit ploegen die dregaderen halen de punten bij sparta |
|||||||||
12:32 08/03/2010 | Don van Vliet Gelukkig kan je met een Volendam clubkaart overal terecht,ik ga dus gewoon met de trein! |
|||||||||
12:40 08/03/2010 | NSF Het zijn gewoon auto-combi kaarten, die je via internet aanschaft. Vorig jaar zijn mijn ballen eraf gevroren, dus ik pas. Drama en onverdiende nederlaag. Wat een scheids!Nu maar lekker krat bier kopen en mezelf ergens uitnodigen. Nog godkoper ook! |
|||||||||
12:50 08/03/2010 | eugene Dat is niet waar Paul Lasee. Ze worden wel thuisbezorgd, maar vervolgens moet je op de wedstrijddag dus eerst naar het kasteel rijden om ze daar om te wisselen. |
|||||||||
12:54 08/03/2010 | RTC In voorgaande jaren kwamen de supporters in de belangrijkste wedstrijden naarmate het belangrijker werd massaal in uitwedstrijden opdraven. Ik heb de indruk dat een groot deel van de supporters zelfs bij dit soort cruciale wedstrijden inmiddels afhaakt, om een heel palet aan redenen. Ik heb niet de indruk dat de clubs zich zorgen maken en Sparta al helemaal niet. Kwestie van de kop in het zand steek tactiek. Ik hoop toch dat een hoop Spartanen zich nog bedenken, kom op mensen! Bij Willem II, Heerenveen en in de Kuip moeten we toch eigenlijk massaal aanwezig zijn! Geef deze wedstrijden invulling aan het begrip supporter zijn. En natuurlijk maken wij ons zorgen om het Spartaanse spel, maar denk je dat ze bij Willem II niet nog in grotere paniek zijn? Winnen die pot! |
|||||||||
12:56 08/03/2010 | Een spartaan zo lang adelaar trainer is zie ze mijn niet meer .wat een tweedehands vent zeg |
|||||||||
12:58 08/03/2010 | liever in het donker P88rno : je hebt gelijk. Beter jeugdspelers dan al die kneuzen die we hebben gekocht/gehuurd. Alleen Koenders krijgt van mij nog het voordeel van de twijfel. We hebben weinig geld, duidelijk. Wees er dan ook zuinig op en geeft het nietmeer uit aan derderangs voetballers die helemaal niets toevoegen..Het technisch apparaat heeft in deze hopeloos gefaald en is dringend aan vervanging toe. |
|||||||||
13:07 08/03/2010 | Scheidsrechter Winte Spelers en trainers vergeet niet dat je vorig jaar ongelooflijk genaaid bent in tilburg.................... STRIJD , PASSIE EN 3 PUNTEN OPHALEN |
|||||||||
13:24 08/03/2010 | ex-watcher "STEUN SPARTA in TILBURG"Wat valt er te steunen dan? Met deze drama TS wordt het nooit wat. Ga eens kijken bij een training. U gelooft uw ogen niet. Ik ga volgend jaar weer naar Willem II-Sparta; in de Jupiler league. |
|||||||||
13:25 08/03/2010 | Anoniem Sparta kan het schudden; die zakkenwassers van een spelers weten niet waar ze mee bezig zijn !! Laat je Sparta supporters maar stikken. Het gaat niet alleen om de club Sparta dat WE voor de Eredivisie behouden blijven, maar ook om jullie spelers om jullie marktwaarde te verhogen. Zijn jullie nou zo dom ??!! BLOED, ZWEET EN TRANEN A U B in de komende wedstrijden |
|||||||||
13:38 08/03/2010 | Sparta - Girlie Anoniem: te laf om maar een naam eronder te zetten; makkelijk he commentaar leveren! Er zitten spelers die echt wel werken hoor! |
|||||||||
13:45 08/03/2010 | Van Rijk Uiteraard gaat Sparta het in de problemen verkerende Willem II weer in het zadel helpen. Daar kun je je horloge op gelijk zetten. Sparta gaat er niet in slagen de nacompetitie te ontlopen. Stuur de scouts maar alvast naar de eerste divisie, want tegen die clubs zal Sparta zich veilig moeten gaan spelen. |
|||||||||
13:53 08/03/2010 | Floris het bezoeken van uitwedstrijden is alleen nog maar besteed aan doorgewinterde veteranen die echt alles voor de club over hebben. al die kutregels....als je dat vergelijkt met engeland... daar is men van de hooligans af én uitwedstrijden worden door duizenden mensen die vrij mogen reizen en drinken in betreffende stad bezocht. zo'n feest hoeven we hier voorlopig niet te verwachten. |
|||||||||
14:02 08/03/2010 | MR Ik ga er naartoe. Deze wedstrijden vind ik te belangrijk om uit allerlei principes te boycotten! En wat zou het heerlijk zijn om drie punten mee te nemen uit Tilburg! |
|||||||||
14:05 08/03/2010 | Capt henk Dat we al seizoenen lang maar 2 of 3 uitwedstrijden winnen is voor mij de reden dat ik het ff na 40 jaar voor gezien hou. Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je als vee behandeld wordt. Door een sluis naar het stadion met een ME die maar wat graag wat tikken uit zou delen. Het is het verschrikkelijk slechte technische beleid, d.w.z. het aantrekken van de meest slechte trainers waardoor we geen uit pot kunnen winnen en niet Ere-divisie live, dat me thuis houdt. Overigens: mijn respect voor degenen die het nog wel kunnen opbrengen om te gaan kijken naar een kansloze nederlaag. RKC en VVV waren geen incidenten. Jammer dat het bestuur daar blind voor is gebleven. |
|||||||||
14:08 08/03/2010 | Adje Was het niet zo dat spelers en trainers als 'voorbijgangers' werden aangeduid, terwijl de club van de supporters was? Niets is dodelijker voor een club dan de afwezigheid van een trouwe achterban. Zie HFC Haarlem! Ik ben het dan ook eens met RTC van 12.54u. Het lijkt erop of de ene na de andere (uit)supporter de handdoek in de ring gooit, en leker voor de TV blijft hangen. Uiteraard maakt iedereen dit lekker zelf uit, en er zijn vele redenen die dit momenteel billijken. Die half-lege uitvakken zouden ook allemaal niet zo belangrijk zijn als Sparta ergens vast in de middenmoot stond, zonder kans op welke play-offs dan ook. Maar helaas, we staan 14e en het water staat Sparta weer eens tot aan de lippen. Kijk, dat je FC Twente-uit laat schieten, dat is normaal gesproken een vrij kansloze pot. Maar Willem II, Heerenveen, zeker Feyenoord en wellicht ook nog FC Groningen zijn cruciale uitwedstrijden, waar alle support meer dan welkom is. OK, Willem II is een uiterst irritante auto-en buscombi, maar de rest is allemaal vrij vervoer, dus laten we alsjeblieft nog een paar keer massaal onze schouders eronder zetten om Sparta in de eredivisie te houden en play-offs te voorkomen! |
|||||||||
14:16 08/03/2010 | TZA Van de laatste 29 uitwedstrijden (dit seizoen en vorig seizoen) werden er welgeteld 3 gewonnen, 8 gelijkgespeeld en maar liefst 18 verloren. Uitwedstrijden van Sparta zijn dra-ma-tisch. Mij niet gezien, wij helpen Willem II gewoon weer in het zadel want wij zijn Sparta. |
|||||||||
14:20 08/03/2010 | Draco Capt Henk, kom nou niet met het slappe excuus aan dat het een kansloze nederlaag wordt, met verwijzing naar RKC en VVV. De laatste uitwedstrijd was tegen PSV en we pakten een puntje. Daarvoor de twee thuiswedstrijden: 1 gewonnen, 1 gelijk. Ja, en Ajax kansloos verloren. Nou, nou, een club als Sparta verliest eens kansloos van Ajax. Als je niet meewilt, zeg dan gewoon dat je je portemonnee niet wilt trekken, niet meer zo'n die hard supporter bent, wees in ieder geval eerlijk. Je hebt het recht om niet mee te gaan, maar wij zijn vooraf natuurlijk absoluut niet kansloos bij Willem II. Dat is dan ook een kansloze redenatie. Ik ga niet alles mee, maar in Tilburg ben ik erbij. Juist in dit soort wedstrijden kan de ploeg en daarmee ons cluppie de steun gebruiken. Dat gezeur, gezanik, andere wijzen en nooit eens kijken wat je zelf kan doen is een vorm van de tijdgeest. Maar als supporters in Tilburg kan je met steun wel een kleine bijdrage proberen te leveren. Is voor mij trouwens ook 1 van de leukste uitwedstrijden. Uitvak heeft een goede akoestiek, zit tussen fanatieke thuissupporters, niet te ver weg, meestal veel Spartanen. Weinig mis mee. Zet dat negativisme eens af, het is bijna lente zal ik maar zeggen en bezoek gewoon weer eens ouderwets deze uitwedstrijd! |
|||||||||
14:39 08/03/2010 | SPARTA - Kaatsheuvel Het is voor mij maar 15 minuten rijden van huis,maar door deze belachelijke regel eerst naar Rdam en dan weer terug zie ik niet zitten. SUCCES SPARTANEN |
|||||||||
14:50 08/03/2010 | Van Rijk Ben het wel eens met het verhaal van Adje dat Sparta - hoe slecht dit team ook is - in Tilburg gesteund moet worden door zoveel mogelijk Spartanen. Als ik me niet al eerder had opgegeven voor de City Pier City loop, was ik zeer zeker meegegaan. Alle nacompetitiewedstrijden hou ik wel alvast vrij. |
|||||||||
15:38 08/03/2010 | kom voorlopig niet m @14:08 08/03/2010 | Adje"Adje, ben je ook al gebeld door Eredivisie-live voor een abonnement; die zegt je gegevens via Sparta heeft verkregen???? vraagje: hebben de SV-bestuursleden nog steeds gratis busreizen naar uitwedstrijden? |
|||||||||
15:46 08/03/2010 | Overschie Adje, ik vind het onderhand niet gek dat de een na de ander de handdoek gooit wat betreft de uitwedstrijden. Het wordt ten eerste steeds duurder, ten tweede wordt je door de ontvangende club als een crimineel gezien, ten derde hebben onze spelers en trainers lak aan de supporters en ten vierde heeft Sparta een veiligheidsman die er plezier in schept zijn eigen supporters dwars te zitten. Ik ben wel aanwezig in Tilburg maar waarschijnlijk niet in het uitvak. Gewoon omdat ik en steeds meer anderen schoon genoeg hebben van ten eerste wat je te zien krijgt in uitwedstrijden en ten tweede van de behandeling die je als zijnde gast krijgt.Je mag je ook afvragen of jullie rol als supportersvereniging zo'n sterke is. Nooit zullen jullie in het openbaar opkomen voor de Spartanen. Als jullie al protest laten horen laten jullie je naar mijn idee door Harmsen met een kluitje in het riet sturen. Het mag wel wat feller en volhardender. Sparta hoeft niet altijd het braafste kind van de klas te zijn. Brave kinderen worden in de regel tekort gedaan. Dan kan je braaf blijven en hopen dat het ooit beter gaat of je bent een keer wat minder braaf. Nico de Borst was een voorzitter die dat kon. Spreek je is hard in het openbaar uit en niet alleen in een lullig verhaal van Wietse Dijkstra in het Algemeen Dagblad dat voor ons kant noch wal raakt. Laten we wel wezen dat de club en de supportersvereniging accepteren dat Sparta in een zaterdagkrant wordt belasterd en daar zelfs nog medewerking aan verlenen is een slechte ontwikkeling. Dat kan je als journalist bij een zichzelf respecterend bedrijf niet maken. |
|||||||||
16:21 08/03/2010 | plekzat ik heb ook geen zin in tilburg 95km rijden,en dan straks naar stoffel de schildpad[v gessel]gaan zitten kijken,en voetbal verkeerd[touzani]want je weet het niet wat die amateur op de bank doet,en als we in tilburg verliezen dan kan je het schudden.en ik vrees voor een nedelaag,en ik heb het helemaal gehad met die adelaar,eigenlijk een te mooie naam voor hem,ik hou het meer bij strontvlieg. |
|||||||||
17:29 08/03/2010 | MR Nou hé, 95 km rijden. Wat een klere eind zeg. Pfffff, wat een aanstellers zeg sommige mensen hier. |
|||||||||
18:09 08/03/2010 | SR1888 Spartanen,Als je voor sparta bent dan weet je goed wat verliezen is. Maar zo weet je ook wat trouw zijn is. Maar als ik deze reacties hierboven allemaal lees dan zie ik alleen in de reacties van ADJE iets van trouw. Blijf toch trouw aan je club en steun juist tegen een club als willem2!!!! |
|||||||||
18:24 08/03/2010 | plekzat MR .het is 2keer95 dus 190km,om dat lorrie zooitje te zien,dan ga lekker met je grote muil,ik huur wel een tekenfilm van stoffel de schildpad,dan hoef ik die[v gessel] in dat roodwitte shirt niet te zien.ik kom zat in tilburg daar heb ik dat roodwitte ploegje niet voor nodig.rij niet tegen dat huisje aan op de rotonde in tilburg. |
|||||||||
19:27 08/03/2010 | Anoniem ik vind dat sommige mensen wel heel raar reageren op de supporters die bijna niet meer gaan! De kaartjes worden belachelijk duur en als je kijkt (hebben er al meerdere hier verteld) word je behandeld als een crimineel! We zijn gewoon mensen die naar een voetbal wedstrijd komen kijken... meer niet. Ik zelf kies liever voor een Twente uit als WillemII... daar is sfeer en het trekt mij meer als Tilburg... Ieder zo zijn mening.... maar ik vind het belachelijk zo duur als dat alles is en hoe we behandeld worden.... |
|||||||||
19:30 08/03/2010 | T.D.S. Kom op mannen!!Deze is belangrijker dan ooit!!!! Volle bak en gaan!!! |
|||||||||
19:45 08/03/2010 | Vast-Goed Alsjeblieft zeg even naar Tilburg op en neer (doe ik liever op m,n wijf) en waarvoor????? Juist voor de volgende teleurstelling en kansloze en tevens inzetloze wedstrijd........Let maar weer op 3-1 omdat die mietjes weer niet goed aan de wedstrijd zullen beginnen en WEER na een half uurtje op een kansloze achterstand zullen worden gebracht........oeps ik zal wel weer te negatief zijn...........nee sukkels jullie laten je al jaren achtereen voor lul zetten maargoed jullie accepteren dan ook alles en dat weten die wijfjes op het veld, ze kunnen de kinpokkekoorts krijgen wat mij betreft ik wil STRIJD en INZET als je onverhoopt dan alsnog verliest dan kan men zelfs van mij alsnog een applaus tegemoet zien maar gvd toch niet op de manier zoals er werd gespeeld tegen o.a. VVV uit, NEC uit, RKC uit, FC Groningen thuis, ADO den Haag thuis en zo zal ik nog wel een paar wedstrijden vergeten......En dan dat rampzalige wisselbeleid van onze trainer, ik vraag me wekelijks af of deze sul ze wel allemaal op een rijtje heeft in die merkwaardige hersenpan van hem, wat een tactische imbiciel is dat zeg, TIPJE VOOR ADELAAR: zet Poepon ernaast LUL het is immers maar je (mede)topscorer.......men zou eens een voorbeeld aan FC Dordrecht moeten nemen kijk eens wat daar van de week gebeurde.........tegen het hooggeplaatste G A Eagles werd dankzij strijd en juiste wissels een 1-2 zege uit het VUUR gesleept iets waar wij al jaren op zitten te wachten (zeker in uitwedstrijden) maargoed zolang die wijven van hogerhand niets te horen krijgen (ook al jaren een feit en probleem) dan zal er ook niets veranderen...... Oftewel ik zie het wel op de samenvatting, geef er geen stuiver meer voor uit en neem er ook de tijd niet meer voor, ik kan m,n tijd wel beter besteden dan Sparta Rotterdam, immers die hersenlozen maken zich toch nergens druk om dus waarom zou(den) ik (wij) het dan nog wel doen.......? |
|||||||||
19:54 08/03/2010 | Hofland 14:08 08/03/2010 | AdjeWas het niet zo dat spelers en trainers als 'voorbijgangers' werden aangeduid, terwijl de club van de supporters was? Niets is dodelijker voor een club dan de afwezigheid van een trouwe achterban. Zie HFC Haarlem! _______________________ Niets is dodelijker voor een club dan wanbeleid. Zie HFC Haarlem. En dat de club (of voetbal in het algemeen) van de supporters zou zijn is een nostalgisch psychologisch fabeltje wat al langer dan 10 jaar structureel onderuit gehaald wordt door gevoerd beleid. P.s. Het CIV jaarverslag is trouwens ook weer verschenen. |
|||||||||
19:55 08/03/2010 | Buffalo Bill Ik zit op de hoofdtribune en zal me laten horen:'SPARTA NAAR VôRuhhhh'!!! 2-3 ;-) |
|||||||||
20:01 08/03/2010 | Vast-Goed Als we dan toch worden veroordeeld tot de nacompetitie dan maar in het weekend van 1 april, vergallen ze tenminste ook nog een verjaardagsfeest van de club die bijna kopje onder is geraakt door wanbeleid,een klotetrainer die het verstand heeft van een verzopen goudvis en spelers die nog te lui zijn om hun eigen ogen s,ochtends te openen en het klapvee (wat wonderbaarlijk stil was tijdens Sparta Rotterdam - Ajax) die het allemaal geen ene sodemieter interreseert......... |
|||||||||
20:08 08/03/2010 | In tegenspoed 11:10 08/03/2010 | JeroenWe verloren daar vooral door scheidsrechter Winter, de inzet van Sparta was beslist oké. We werden daar zo benadeeld na het onterecht wegzenden van Duplan, en het niet wegzenden van Aerts (donkerrood) en de niet gegeven strafschop uit die situatie, dat het leek of de belchinezen Winter op hun loonlijst hadden staan. Ik ben er niet bij deze keer ( moet werken), maar zal dat smerige uitvak van die kruikenzeikers niet missen) |
|||||||||
20:12 08/03/2010 | Koef Sparta moet gaan scouten in Scandinavië, zie het talent wat bij Ajax rondloopt, Erikse(o)n? prima speler voor Sparta!Dus Grootscholten stuur je mannen naar scandinavië |
|||||||||
20:19 08/03/2010 | Meel Wat een onzin Koef, Schandinavie wordt platgescout door bijna alle clubs die boven ons staan in de eredivisie,over het buitenland nog maar te zwijgen! Doe eerst je huiswerk...Wat betreft willem 2, kom op volle bak en gaan! Vol uitvak zou toch normaal moeten zijn in deze situatie! |
|||||||||
21:58 08/03/2010 | Burp Zit tussen de willem 2 supporters in.Hoop wel te kunnen juichen |
|||||||||
22:12 08/03/2010 | WG Vorig jaar ADO-uit eerste keer naar een uitwedstrijd meegegaan, omdat het team onze steun kon gebruiken. Zondag Willem II uit. Zonder een paar honderd Spartanen op de tribune zie ik de punten niet snel meegaan naar R'dam. Ik ben er dus bij. |
|||||||||
07:33 09/03/2010 | JVH Al die mensen die roepen dat ze niet meer naar uitwedstrijden gaan vanwege het resultaat vind ik enigzins hypocriet. Alsof we de laatste jaren, en zeker toen de uitvakken wel goed gevuld waren, wel verwend werden door onze helden. Supporter van Sparta zijn is een lange lijdensweg bewandelen. En aan die lijdensweg lijkt nooit een einde te komen. Ik denk dat er een paar redenen zijn waarom de supporters Sparta echt in de kou laten staan: 1. Invloed van eredivisie live (door de clubs zelf bedacht, maar uiteindelijk een domper voor elke vorm van uitsupport gezien de prijsstelling) 2. De kosten zijn enorm gestegen voor het bezoeken van uitwedstrijden. 3. De belachelijke en discriminerende maatregelen waarmee je als supporter te maken krijgt als je een uitwedstrijd wil bezoeken. Voor mij is reden 3 met name doorslaggevend om steeds minder uitwedstrijden te bezoeken. Gaat tegenwoordig allemaal nergens over. I.p.v. dat gemeentes staan te juichen dat je komt consumeren in hun stad, de kassa's van de plaatselijke horeca spekt en een stuk gezelligheid meeneemt, wordt je als crimineel behandelt. Voetbal is voor mij een uitje waarin ik vind dat ik op het laatste moment moet kunnen bepalen of ik er naar toe wil of niet. En ook hoe ik reis. Hoeveel ik drink. Waneer ik naar huis wil..et.etc. Ik wil er echt wel zijn voor mijn club, maar waar door allerlei arrogante ambtenaren nare omstandigheden zijn gecreeërd zoals in Tilburg, alwaar ik liever eerst even een pilsje drink in een kroeg aan de Heuvel , hebben mij doen besluiten dit soort wedstrijden over te slaan. En daar heeft de kwaliteit van het voetbal echt geen ene reet te maken. Heerenveen ben ik weer bij. Daar kan je tenminste naar toe hoe je dat zelf wil. Die Friezen hebben gewoon begrepen hoe het zou moeten zijn. Nou dat volkslied nog afschaffen :-) |
|||||||||
08:04 09/03/2010 | Joopie Roda uit, RKC uit normaal was ik erbij, ware het niet dat het een autocombi was. Gelukkig via bevriende W2 ers wat kaarten voor de lange zijde kunnen bemachtigen. |
|||||||||
08:34 09/03/2010 | NSF Heerenveen en Zuit ben ik bij. Willem II, nee bedankt! |
|||||||||
09:05 09/03/2010 | Burp Ik hoor de excuses al over de wedstrijd Zuid uit.Ik kan niet mee het is op een doordeweekse avond. |
|||||||||
09:35 09/03/2010 | Prinzzz Als we Willem 2 uit al niet meer vol krijgen wat gaat dat dan worden in de kuip 200/ 300 ? |
|||||||||
09:36 09/03/2010 | Adje Tja Burp, er wordt nu echt van alles bijgehaald om maar niet mee te hoeven. Feyenoord-uit was vorig jaar toch ook op een woensdagavond? Was toen geen enkel probleem, en terecht. Een uitwedstrijd in je eigen stad, die om 20.00 uur begint. Wat is dan het probleem? Kuipvrees? |
|||||||||
09:37 09/03/2010 | Da Dream Eigenlijk vind ik het maar een hoop gel*l van velen. Het is best logisch dat je door allerlei regels en de kosten over een heel seizoen minder gaat. Maar je hebt een heel seizoen en je hebt cruciale wedstrijden. En in zo'n belangrijke wedstrijd als tegen Willem II hoort het uitvak uitverkocht te zijn. Als dat niet zo is dan zijn er maar twee redenenen: 1. de gemiddelde Sparta supporter is zo langzamerhand een stuk minder fanatiek aan het worden en heeft minder voor zijn of haar club over. (Niet de mensen die wel gaan, wel de mensen die niet gaan). En 2. is dat veel Spartanen gewoon gierig zijn als het om Sparta gaat. 30 euro wordt zo uitgegeven aan weet ik veel wat, maar een cruciale wedstrijd van Sparta, daar geven ze het niet aan uit. Kost het bezoek aan deze wedstrijd 5 euro, dan gaan ze wel. Dat is gewoon een feit, want dat heeft het verleden al tig keer uitgewezen. Iedereen heeft het recht om minder fanatiek en gierig te zijn, maar jammer is het wel. En ja, die paar personen die toevallig dit weekend hun eigen bruiloft of vakantie gepland hebben, of echt moeten werken of naar een begrafenis moeten, daar heb ik het niet over. Maar als je thuis voor de buis of in de kroeg gaat zitten als deze cruciale wedstrijd tegen nacompetitie eraan komt, dan kan je je zelf geen fanatieke supporter meer noemen. Wat een belangrijke wedstrijd wordt dit en 9 van de 10 supporters lijken dat niet te beseffen of zich er niet voor te interesseren. |
|||||||||
09:46 09/03/2010 | Burp Ad, bedoelde het ook cynisch hoor. |
|||||||||
10:42 09/03/2010 | Hofland Da Dream, ik denk dat je 'gierig' beter kan vervangen door 'prioriteiten stellen'. Denk dat dat realistischer en gepaster is. In mijn situatie is daar overigens absoluut geen sprake van, ik ben het helemaal eens met 07:33 09/03/2010 | JVH. Dat kan je inderdaad als minder fanatiek bestempelen, so be it. Het treurige is dat ik er eigenlijk nog trots op begin te worden ook. |
|||||||||
10:43 09/03/2010 | Maurice B. Eens met Da Dream, en met alle anderen die een verhaal van gelijke strekking doen.Vind het vooral jammer dat de "harde kern" blijkbaar flink aan het uitdunnen is. Wat daar de redenen voor zijn boeit me eigenlijk niet zo, maar feit blijft dat deze wedstrijd pakweg 2 a 3 jaar geleden stijf uitverkocht zou zijn... |
|||||||||
10:48 09/03/2010 | Sparta Baaf Het wordt er allemaal niet beter op. Idd worden Spartanen gebeld voor en door Eredivisie live. Twee kaartjes niet kopen en je kunt een half jaar kijken. Je mist echter de sfeer en de spelers missen de steun. Het laatste is zeer belangrijk. (red. 2x ADO uit!)Kijk naar onze Zuiderburen en de Ajacieden. Zij mogen geen bier drinken/moeten zich eerst melden/zijn opgesloten etc. Maar er zijn altijd volle uitvakken! Je ziet echter ook bij andere clubs bijv. NEC en zelfs PSV dat er niet veel meer mee uit gaan. Reden? Ik ga gedeeltelijk met Adje mee. Eredivisie live heeft een zeer grote invloed hierop. Een andere reden is toch de kosten en de barre vervoersregelingen. |
|||||||||
11:46 09/03/2010 | GV hoe duur is kaartje? |
|||||||||
11:55 09/03/2010 | Westside Mensen, wat maakt het uit. Ff extra stop Kasteel en we kunnen vrij naar Tilburg en met 5 kwartier ben je binnen.Dit is de sleutelwedstrijd van het seizoen, steun onze mannen. |
|||||||||
12:48 09/03/2010 | Anoniem GEVRAAGD :Spelers die zich willen inzetten voor het Sparta Elftal zondag uit om 14.30 uur in Tilburg tegen Willem II. AAN DE VOLGENDE EISEN MOET WORDEN VOLDAAN: Het voetbal behoeft niet mooi te zijn, maar er worden wel spelers gevraagd die minimaal 100% inzet willen tonen en bereid zijn hun club te helpen en de supporters een fijn weekend en mooi slot van het seizoen willen bezorgen. BELONING: -Behoud van het Eredivisieschap,waardoor zij geen extra Na-competitie behoeven te spelen en extra premie bij winst tegemoet kunnen zien. -Spelers die door hun goede inzet/spel zich in de kijker kunnen spelen bij een andere club of een goed contract bij Sparta tegemoet kunnen zien. -Spelers die beloond zullen worden met een nieuwe Fiat of Alfa Romeo. U KUNT ZICH WENDEN TOT DHR ADELAAR OF GROOTSCHOLTEN NAMENS SPARTA ROTTERDAM . |
|||||||||
12:49 09/03/2010 | NSF Het is de fout van Eredivisie Live. Nou nee! Vroeger waren de uitvakken altijd half leeg. Ja, grotere club, grotere aanhang, meer mensen die meegaan. Logisch. Had er geen autocombi geweest, dan had ik met 5 man richting Tilburg afgereist. Dit zijn er nu 0. We hebben geen zin om 1,5 uur eerder te MOETEN vertrekken van huis om kaarten te MOETEN halen. Nu maar 2 kratten bier kopen en VERPLICHT TV kijken...Sparta laat zich veel te veel afschepen met dit soort maatregelen. Goed zijn we de hooligans van Nederland, prima eigen schuld, maar op deze manier slaat het echt nergens op. |
|||||||||
14:58 09/03/2010 | Anoniem STEUN JE CLUB IN TILBURG!!! |
|||||||||
17:06 09/03/2010 | Anoniem hoeveel man gaan er ongeveer mee? |
|||||||||
19:32 09/03/2010 | Anoniem 10:41 08/03/2010 | JW15:46 08/03/2010 | Overschie 19:54 08/03/2010 | Hofland 07:33 09/03/2010 | JVH Vier keer de waarheid. |
|||||||||
20:29 09/03/2010 | Adje Nou, da's mooi. Dan zal ik wel gelogen hebben, hehe! |
|||||||||
09:30 10/03/2010 | Sparta - Girlie Pff vooral vastgoed wat een ontzettende ##### ******%%%$$$$$ ben je zeg. Noem jij je supporter ; nou in mijn beleving niet hoor. Je generaliseert als de pest . Natuurlijk gaat niet alles goed maar je zit bij Sparta he....Helaas hoort verliezen erbij , hebben we geen volledig eredivisiewaardige selectie etc ,maar om nu iedereen maar af te katten en neer te sappellen bahhhhhhhh.Ben zelf gecharmeerd van de inzet van o.a. Viergever en Strootman en zo zijn er wel meer. Natuurlijk gaat er ook veel fout maar om zo alles af te katten BAH!! |
|||||||||
10:31 10/03/2010 | ADenisneville Eens met Sparta-girlie.Wat een namaak supporter. Bij (voor)- en tegenspoed!! Ben er zaterdag bij! |
|||||||||
10:37 10/03/2010 | ADenisneville Zondag uiteraard. |
|||||||||
12:17 10/03/2010 | Capt henk Ze hebben trouwens de afgelopen jaren niets te klagen gehad over de support in uitwedstrijden. Uit de dramatische resultaten van de afgelopen jaren blijkt eerder dat de heren compleet verlamd raken door de aanwezigheid van onze trouwe aanhang, dan dat ze er moed uit putten. Dat syndroom begint zich nu ook al in thuiswedstrijden te manifesteren. We kunnen nauwelijks nog tot acceptabel spel komen en staan we een kwartier voor tijd voor, dan wordt er hard achteruit gehold en loopt de dunne stront uit de voetbalbroek. Je hoort regelmatig de spelers van Zuid zeggen dat ze hun successen mede aan de fanatieke en luidruchtige aanhang te danken hebben. Ik heb dat nog nooit van een van onze spelers gehoord. Dat zegt wel iets over de beleving van onze spelers. Het is een van de redenen dat ik het ff voor gezien hou. De wetenschap dat het geen zak uitmaakt of ik mijn stembanden kapot maak. Niet alleen nu, maar al seizoenen lang. Sterkte toegewenst aan alle kanjers die het wel op kunnen brengen. |
|||||||||
13:03 10/03/2010 | Adje Capt Henk,Het is onzin om onze aanhang met die van Zuid te vergelijken: a) ze zijn met veel meer, en b) ze zijn flink fanatieker. Het maakt die gasten echt niet uit of Feyenoord nou goed of slecht presteert, ze zijn er gewoon altijd, dus daar kunnen wij nog wel wat van leren. Voor de rest zou ik er niet graag tussen willen staan, maar dat is een ander verhaal. En ik heb toch echt diverse malen Sparta-spelers gesproken die het prachtig vonden om zo te worden gesteund. Vonden ja, want tegenwoordig is het allemaal een stuk minder qua uitsupport, en dat heeft natuurlijk zo zijn redenen. Zal er ook wel mee te maken hebben dat Feyenoord een echte volksclub is, waar ze uit en thuis 'blind' achter de club aan blijven lopen. Bij Sparta zie je veel meer een wisselwerking met de prestaties, en denken we al snel van 'doei, bekijk het maar, we hebben geen zin om nog langer voor lul te staan bij de zoveelste nederlaag'. Ook dat is een flink verschil met Zuid, waar ze vaak zingend weer naar huis gaan! |
|||||||||
13:25 10/03/2010 | liever in het donker Capthenk staat niet alleen. Ik ken zat Spartanen die er ook zo over denken. Het gaat nog geeneens om het meer dan treurige veldspel wat standaard lijkt te zijn onder Adelaar. Het heeft vooral te maken met de slappe en ongeinspireerde instelling van de spelers (een enkeling uitgezonderd). Telkens weer. Waarom zou je als fan nog fanatiek supporteren als het de spelersgroep klaarblijkelijk geen ene moer interesseert...Ik weet het heus wel, in voor- en tegenspoed maar mag de liefde aub. een beetje van 2 kanten komen ?? |
|||||||||
16:48 10/03/2010 | Capt henk Adje, je hebt gelijk natuurlijk. Ben heel al 45 jaar niet in de Kuip geweest. Juist vanwege dat afschuwelijke ondeskundige fanatieke publiek. Maar een onsje meer bij ons mag ook wel. Het is ook een wisselwerking natuurlijk. Afgelopen zondag tegen mijn 2e club was de iedereen muisstil. Dat had niet alleen te maken met de superioriteit van Ajax. Er straalde helemaal niks vanaf, geen bezieling, geen strijd. Een mannetje als Rutschop had ook geen zak uitgemaakt. Strijden doe je met zn elven. En daar ligt vlgs mij het probleem. Al seizoenen lang en zeker onder Booy, was het een veredeld zaalvoetbal elftal met een zelfmoord tactiek. Het kan er bij mij niet in dat we al minstens 10 jaar maximaal 4 uitpotten winnen. Dat is een kwestie van mentaliteit en je vak goed uit oefenen. Ik ben nu eindelijk zover dat ik aan mn gezondheid ga denken. Het is niet alleen dat we al tig jaren elke uitwedstrijd verliezen, het is de manier waarop. Ik vreet mn nieren op en daar heb ik er maar 2 van. Althans, ik hoop dat ik er al niet eentje opgevreten heb... |
|||||||||
19:00 10/03/2010 | Anoniem Feyenoord is de club van rotterdam!!Sparta degradatie kandidaat nummer 1!! |
|||||||||
19:12 10/03/2010 | In tegenspoed @09:30 10/03/2010 | Sparta - GirlieVolkomen gelijk Girlie, die vastgoed is een zielig gefrustreerd mannetje die altijd alleen maar negatieve gevoelens uit bij itwm. Zal waarschijnlijk wel weinig vrienden hebben...........en hier maakt ie die zeker niet. |
|||||||||
19:58 10/03/2010 | Vast-Goed Nee hoor ben allerminst gefrustreerd, maar als er steeds word gezegt "bij voor en tegenspoed"...........waar haal men dan dat voorspoed vandaan vraag ik me steeds af, het is al 13 jaar kommer en kwel op dat kasteel (waar ik nogmaals al van m,n 4e levensjaar kom) en maar hossen en dansen hoor, nee dan ben je een supporter, die flessentrekkers laten denken dat deze inzet word geaccepteerd...........schei eens uit zeg........Nee lekker naar uitwedstrijden gaan waar je na afloop 3 kwartier word vastgehouden om niets, om de zoveelste afgang mee te maken vanwege inzetloos gedrag van die maffiaspelers en daarnaast, we pakken op jaarbasis 7 tot 9 punten uit.........liever jullie dan ik, als er nou gewoon inzet zou zijn dan had ik het nog anders gevonden maar toch niet zo zeg, je word op een schandelijke wijze om de 2 weken voor lul gezet en dan moet ik van wat kneuzen en kneuzinnen van hierboven positiever zijn...........hou eens op zeg......let maar weer op, binnen een half uur kansloos achter zonder ook maar enige inzet. En ach wat loop ik me nou te verdedigen, jullie lullen maar raak ook, jullie hebben de herseninhoud van een garnaal en mogen in het weekend voor een aantal uurtjes even uit de inrichting en dat gun ik jullie............klapse in Tilburg bij een kansloze 3-0 achterstand en een te nemen corner in de 89ste minuut..............sukkels!!!! Gelukkig heb ik nog wel elftallen mee mogen maken die keihard bikkelden en knokten tot de laatste minuut, de selectie,s van de laatste jaren kunnen zelfs nog een voorbeeld nemen aan die eredivisie wijvenklasse terwijl wijven slechts aan het aanrecht thuishoren om de man te dienen....... |
|||||||||
20:09 10/03/2010 | Vast-Goed youtube.com/watch?v=zO_VKZ200nYIn dit rijtje zou Sparta Rotterdam op dit moment niet misstaan.....jullie overigens als slechts carnavalsvolk ook niet..... |
|||||||||
20:17 10/03/2010 | Anoniem vast-goed je kan je beter met je bloemen bemoeien |
|||||||||
20:19 10/03/2010 | Vast-Goed Ach gut en dat durf je slechts anoniem te zeggen? Thuis heb je vast ook weinig te vertellen brok wanhoop....... |
|||||||||
21:57 10/03/2010 | Brut Waarde Spartanen,wat een scheldpartijen hierboven;Sparta onwaardig hoor !Volgens mij zijn er een paar bij,die volkomen gefrustreerd zijn;waarom ? We redden het echt wel hoor deze competitie,al moeten we er wel onze schouders onder steken. |
|||||||||
07:01 11/03/2010 | Vast-Goed Ja FC Twente uit, Zuid uit, FC Groningen uit, Heerenveen uit, AZ thuis.........op zeker minimaal13 punten..........pffffffff en hoeveel wedstrijden nog hierna????Willem 2 uit, Heracles en NAC thuis daar moet het in gebeuren en laten we die 9 punten nou nog exact nodig hebben.....maargoed de heren spelers (en staf) hebben tenminste goddank de juiste instelling wedstrijd na wedstrijd en het juiste inzicht wat betreft het wisselbeleid en wie ze vast de wei insturen.......oftewel nacompetitie is het hoogst haalbare door al dat verzaken gedurende het hele seizoen.... |
|||||||||
07:06 11/03/2010 | Burp Vg , je moet wat meer naar Sparta gaan dan had je geweten dat we Nac ( waterballet ) al gehad hadden.Ik hou het op Utrecht thuis, en daar liggen zeker kansen tegen ... |
|||||||||
08:55 11/03/2010 | Anoniem Verloren afgelopen zondag .een ysmuts shawl voor myn kleinzoon van 3 maanden.Was net aangeschaft in de shop.Wie is de eerlyke vinder? |
|||||||||
11:16 11/03/2010 | lolsmurf BURP.ik ga alleen naar zuid als de kuip in de fik staat. |
|||||||||
15:15 11/03/2010 | André Jammer dat Sparta ook zulke supporters als Vast-goed hebben.Hebben de spelers ook veel aan. |
|||||||||
20:29 11/03/2010 | Vast-Goed Ja en wij hebben veel aan onze spelers die ons tegenwoordig bijna wekelijks voor lul zetten........ |
|||||||||
20:30 12/03/2010 | Anoniem SC Heerenveen plaats 13 (vier keer thuis en vier keer uit) 26 punten 14-03-2010 Vitesse uitwedstrijd 19-03-2010 NEC thuiswedstrijd 27-03-2010 Roda JC uitwedstrijd 03-04-2010 Sparta Rotterdam thuiswedstrijd 10-04-2010 FC Twente uitwedstrijd 14-04-2010 PSV thuiswedstrijd 18-04-2010 NAC Breda thuiswedstrijd 02-05-2010 Feyenoord uitwedstrijd Sparta Rotterdam plaats 14 (drie keer thuis en vijf keer uit) 25 punten 14-03-2010 Willem II uitwedstrijd 21-03-2010 AZ thuiswedstrijd 27-03-2010 FC Twente uitwedstrijd 03-04-2010 SC Heerenveen uitwedstrijd 10-04-2010 Heracles Almelo thuiswedstrijd 14-04-2010 Feyenoord uitwedstrijd 18-04-2010 FC Utrecht thuiswedstrijd 02-05-2010 FC Groningen uitwedstrijd Vitesse plaats 15 (vijf keer thuis en drie keer uit) 24 punten 14-03-2010 SC Heerenveen thuiswedstrijd 20-03-2010 Feyenoord uitwedstrijd 27-03-2010 Willem II thuiswedstrijd 02-04-2010 FC Groningen thuiswedstrijd 09-04-2010 RKC uitwedstrijd 13-04-2010 NAC Breda thuiswedstrijd 18-04-2010 Roda JC thuiswedstrijd 02-05-2010 FC Utrecht uitwedstrijd ADO den Haag plaats 16 (vier keer thuis en vier keer uit) 23 punten 12-03-2010 FC Twente uitwedstrijd 21-03-2010 VVV Venlo thuiswedstrijd 26-03-2010 NAC Breda uitwedstrijd 04-04-2010 Ajax thuiswedstrijd 11-04-2010 FC Utrecht uitwedstrijd 14-04-2010 NEC thuiswedstrijd 18-04-2010 RKC Waalwijk thuiswedstrijd 02-05-2010 Heracles Almelo uitwedstrijd Willem II plaats 17 (vijf keer thuis en drie keer uit) 20 punten 14-03-2010 Sparta Rotterdam thuiswedstrijd 20-03-2010 FC Utrecht thuiswedstrijd 27-10-2010 Vitesse uitwedstrijd 04-04-2010 PSV thuiswedstrijd 11-04-2010 FC Groningen uitwedstrijd 14-04-2010 Ajax thuiswedstrijd 18-04-2010 AZ thuiswedstrijd 02-05-2010 Roda JC uitwedstrijd RKC Waalwijk plaats 18 (drie keer thuis en vijf keer uit) 12 punten 13-03-2010 AZ uitwedstrijd 21-03-2010 Ajax thuiswedstrijd 28-03-2010 FC Utrecht uitwedstrijd 03-04-2010 Roda JC uitwedstrijd 09-04-2010 Vitesse thuiswedstrijd 13-04-2010 Heracles Almelo uitwedstrijd 18-04-2010 ADO den Haag uitwedstrijd 02-05-2010 VVV Venlo thuiswedstrijd |
|||||||||
| |||||||||











