Sparta-Ajax 07-03-2010 |
|||||||||
Zondag 07 Maart 2010 Sparta leek de weg naar boven weer een beetje gevonden te hebben. Twee gelijke spelen en een winstpartij maakten dat er met enig vertrouwen naar de wedstrijd tegen Ajax werd uitgezien. Dat was terecht, zeker gezien de resultaten tegen de Amsterdammers van de afgelopen jaren. Twee dikke winstpartijen en een gelijkspel in de laatste drie seizoenen. Ook dit keer, zo was de hoop en verwachting, zou Sparta er weer alles aan doen om Ajax over de knie te leggen. Slappe hap Het was echter bijzonder teleurstellend om te zien dat Sparta dit keer totaal niet thuis gaf. Al vrij snel werd duidelijk dat er voor ons niets te halen viel. Sparta speelde namelijk uiterst slap, ongeconcentreerd en liet alles maar over zich heen komen. Ajax moet blij verrast hebben gereageerd op de magere tegenstand. De Amsterdammers mochten alles doen wat ze wilden, ze werden geen strobreed in de weg gelegd. Na afloop werd Ruud Knol op Radio Rijnmond gevraagd waarom er geen passie en strijdlust te bespeuren was bij Sparta. Knol bleek het hier echter helemaal niet mee eens te zijn en had juist een strijdend Sparta gezien! Onbegrijpelijk dat je er als profvoetballer zo’n mening op na durft te houden. Dan moet je wel een enorme plaat voor je kop hebben. Dat valt echter mee, het zal wel met het gebrek aan inzicht van deze beperkte voetballer te maken hebben. Zeeën ruimte De enorme ruimtes die Sparta weggaf werden optimaal benut door Ajax. De 1-0 was er een goed voorbeeld van. Er mocht ongehinderd opgestoomd en aangelegd worden voor een schot omdat Ruud Knol maar achteruit bleef lopen en weigerde een blok te zetten. Vanaf dat moment was Sparta’s verzet al gebroken, voorzover daar al enige sprake van was. Ajax waande zich na de 0-1 helemaal in een speeltuin en kreeg kans na kans. Dankzij het aluminium (Ajax knalde er tweemaal op) mochten onze favorieten nog hoop houden. Maar die hoop werd de bodem ingeslagen na de tweede treffer van Ajax. Van der Wiel kogelde de bal meedogenloos in de kruising. Muisstil Op het al muisstille Kasteel kon je nu nog beter een speld horen vallen. De teleurstelling op de tribunes was groot. De supporters hadden meer passie verwacht. Met een fluitconcert gingen de spelers dan ook van het veld af. Na rust was er niet veel verbetering aan Sparta kant te bespeuren. Nog steeds was het uiterst slap en lusteloos. Daarnaast deden we er als club ook zelf alles aan om niet terug in de wedstrijd te komen. Net als in de eerste helft grossierden we in foute passes, dom balverlies en onbegrijpelijke persoonlijke acties. Dom Soms vraag je jezelf op de tribune af of er wel enige intelligentie te vinden is in deze selectie, want hoe sommige spelers soms denken te kunnen voetballen, is met geen pen te beschrijven. Neem een Adeleye en Knol. Als je ziet hoe zij met regelmaat een dieptebal versturen is tegen het genante aan. Hoe is het mogelijk dat spelers als deze, die toch dagelijks met de bal in de weer zijn, het maar niet lukt om het spel op een fatsoenlijke manier op te bouwen? Ook Joshua John is een speler waar je maar vraagtekens bij blijft houden. Soms komt hij best goed uit de verf, maar vaker verprutst hij ballen op een manier dat je ernstig gaat twijfelen aan zijn intelligentie. Zijn gedraai en gepruts levert zó vaak balverlies op dat je er niet goed van wordt. Ook zijn hoekschoppen zijn en blijven ver beneden peil. Tegen Ajax presteerde hij het wederom om de bal enkele malen direct bij de keeper in te leveren. Trainingsballen noemen ze dat in voetbaljargon. Het mag geen verwondering heten dat zoveel onkunde niet leidde tot veel gevaar. Het dichtstbij een treffer kwamen we nog via een vrije trap. Strootman schoot op de paal. Ajax, dat al een versnelling lager speelde, deed het beter. Zij scoorden nog een derde maal. Het mag geen verwondering heten dat de Amsterdammers ook bij die treffer niet veel tegenstand werd geboden.
Kwelling Na de derde goal in de 61e minuut was het een kwelling op tot aan het laatste fluitsignaal op de tribune te moeten zitten. Sparta oogde zielloos en had geen procentje geloof meer in eigen kunnen. Ajax vond het gelukkig echter welletjes, daardoor bleef ons een grotere afgang bespaard. Het bleef derhalve bij 0-3, een nederlaag die gezien het magere verweer zorgen baart. Zeker met de cruciale wedstrijd tegen Willem II in het vooruitzicht. Als we daar weer zo slap uit de kleedkamer komen zal het leed niet te overzien zijn. |
|||||||||
| Door: de redactie | |||||||||
16:00 07/03/2010 | Anoniem tactisch onbenul die adelaar. er bovenop clashen en gaan beng! straten met bodul? neen het wordt moeilijk de lomende weken! |
|||||||||
16:00 07/03/2010 | Sparta For ever Strootman enige voldoende!Zal zeker neit te houden zijn . |
|||||||||
16:02 07/03/2010 | Anoniem Voorin zijn geen aanspeelpunten, dan krijg je het als vleugelspeler als snel lastig. Waarom Bodul niet als schaduwspits achter Poepon? |
|||||||||
16:04 07/03/2010 | piet Zo verschrikkelijk slecht, sprak Nico de Borst nog even.Is dit nou Sparta-Ajax anno 2010, hebben we toch betere wedstrijden gezien op het kasteel, in het verleden. |
|||||||||
16:04 07/03/2010 | wauzz wat? |
|||||||||
16:07 07/03/2010 | Anoniem Ik had de wedstrijd wel willen zien als ajax na 53 minuten met 10 man stond. |
|||||||||
16:09 07/03/2010 | Ome Ron Wat een slappe hap. Alleen het eerste kwartier leek het ergens op. Hoop dat de heren volgende week wakker zijn. Achterin is het één grote genante vertoning. |
|||||||||
16:11 07/03/2010 | Anoniem Sparta speelde aanvankelijk wel met passie en inzet, maar al snel werd duidelijk dat het gewoon niet haalbaar was om van dit Ajax te winnen. Voor de 1-0, een fout van Adeleye, was er echt nog weinig aan de hand: er was zeker passie. Maar daarna ging achterin de boel op safe, waardoor de spelers voorin juist op een eiland kwamen te staan. Zo kon Sparta dus zelf helemaal niet meer gevaarlijk worden. Ook omdat de scheids geen beslissingen durfde te nemen (waarom geen geel toen John er langs was, of in de tweede helft?) Maar: als Sparta vol passie blind was gaan aanvallen, hadden we weer counters om onze oren gekregen die steevast gevaarlijk waren omdat ze achterin niet tegen Ajax opgewassen zijn. Zonde, maar het is niet anders, andere ploegen verliezen ook dik van Ajax, niets aan de hand. Het zijn zeker geen klootzakken bij Sparta opeens. Ik denk: vergeten en op naar Willem II. Veel belangrijker en vooral: haalbare kaart. |
|||||||||
16:16 07/03/2010 | Draat Soms vraag ik me af of de wedstrijdverslagen op de automatische piloot worden geschreven. Kansloos verloren? ITWM kopt: "Geen strijd". Terwijl er vooral slecht werd gespeeld, met name achterin en met name door Adeleye. Onbegrijpelijk dat die de negentig minuten vol mocht maken. En als Vertonghen rood had gehad (doorgebroken speler neerhalen = rood, ook in België) hadden we misschien een heel andere wedstrijd gezien. |
|||||||||
16:17 07/03/2010 | Vak 13 Ik ben het niet eens met deze conclusie van ITWM. Wees eerlijk en erken dat Ajax gewoon een maatje te groot was voor Sparta. Het lag echt niet aan de inzet maar er was gewoon een te groot klasse verschil. Na de rust probeerde Sparta niet om terug te komen in de wedstrijd maar probeerde de schade niet al te groot te laten worden. Dat was jammer. Bodul blijft een drama (Adelaar wakker worden!)en Seliga stond in zijn broek te schijten van de zenuwen. Adelaar wisselt bevendien Viergever en Falkenburg en daar snap ik niets van. Sparta had de punten moeten pakken tegen VVV en RKC, daar heb ik veel meer moeite mee. |
|||||||||
16:19 07/03/2010 | Spartapietje 't Zonnetje was lekker. Dat was ook het enigste. |
|||||||||
16:21 07/03/2010 | Prins Ja, als als als. Als me tante een lulletje had gehad, was het m'n oom geweest. Je bent gewoon overlopen. Ajax speelde echt niet briljant. Maar ja, onze spitsen scoren niet en onze verdedigers verdedigen niet. En dan die wissels van Adelaar. Die man begrijpt er echt helemaal niets van. Van Gessel brengen. En ja, die rode kaart. Kijk je daar nu echt nog van op?je weet toch dat je tegen gewerkt word als je tegen een topclub speelt? |
|||||||||
16:25 07/03/2010 | Anoniem de anti van bueren supporters zullen wel weer commentaar geven, maar zonder van bueren win je geen wedstrijd meeren dan de trainer hij had in de rust moeten wisselen niet 15 minuten en 5 minuten voor tijd |
|||||||||
16:28 07/03/2010 | PK Eerste kwartier was niet slecht, maar toen ging Adeleye raar doen.Dit was m.i. zijn slechtste wedstrijd voor Sparta. Het is pijnlijk, maar als je eerlijk bent, moet je toegeven dat onze mooie club toch vaak slecht voetbal op de mat legt. |
|||||||||
16:29 07/03/2010 | Lisett.1888 Waar ging deze wedstrijd over ?! 't was schandalig Vooral na een wedstrijd die we vorig jaar hebben gespeelt. Dat bodul gewisseld werd oke maar falkenburg is me een raadsel waarom hij eruit moest. Khad inderdaad de wedstrijd ook wel willen zien als 020 met 10 man verder had moeten spelen. |
|||||||||
16:31 07/03/2010 | D.Stofberg In plaats van van Gessel had Adelaar Godee op de linkerkant moeten zetten en John naar de kant moeten halen. John, kan leuk draven (netzoals Duplan trouwens), helaas rendement 0,0. Tevens trekt John steevast naar binnen, de tegenstander kan zijn klok er op gelijk zetten. En dan ... als we een keer op de goal kunnen schieten, schiet je natuurlijk recht op de keeper. Benut nu eens !@##! die hoeken van de goal! Corners, leuk genomen, Stekelenburg hoefde maar even te springen en het gevaar was weer geweken. Wanneer leert Adelaar die gasten nu eens hoe ze echt een corner moeten nemen? Adeleye was niet best. Ajax kon op zijn gemakkie steeds weer opnieuw aanleggen. De verdedigers stonden er bij en keken er naar. |
|||||||||
16:33 07/03/2010 | zeekoe Toch werd het ook weer duidelijk dat er voor Ajax niet dezelfde spelregels zijn |
|||||||||
16:36 07/03/2010 | Hughes Sparta als team = 0% rendement.Strootman kan nog niet in de schaduw staan van Viergever. Adeleye = wanhoop, Seliga = onrust. Rest = middelmaat. Volgende keer maar de Donald Duck meenemen naar het Kasteel, is veel spannender. |
|||||||||
16:36 07/03/2010 | sme Ajax' gevaarlijkste speler vandaag was Adeleye. Wat een drama, aub niet tekenen. |
|||||||||
16:38 07/03/2010 | MR Ajax zonder Suarez was vandaag drie maten te groot. En dat zonder zelf groots te spelen. Sparta speelde bij vlagen amateuristisch voetbal. Passie en inzet is toch het minste wat nodig is om te winnen van Ajax. Helaas ontbrak dit bij diverse spelers. Met name Adeleye was bedroevend slecht vandaag. Misschien moet hij eens wat minder toegezongen worden. |
|||||||||
16:39 07/03/2010 | Stojkovic Sparta was vandaag een maatje te klein voor Ajax, geen ramp. Strootman sterkste man aan Sparta zijde. Vandaag viel centraal achterin een zwakke verdediging op. ook Slijngard had het de eerste helft moeilijk met Rommedahl. Duplan heeft helaas alleen de hielen van Urby gezien. Hij was na 20 minuten al rijp voor de wissel. desondanks kon Sparta aardig meekomen en had op een aantal momenten de wedstrijd een ommekeer kunnen krijgen, onder andere door het uitblijven van rood voor Ajax. Onbegrijpelijk: zo een moment is aan de andere kant zonder twijfel wel rood. Zo had ook van der Wiel een gele moeten krijgen voor al zijn niet correcte ingrepen tegen John. Dat zulke kaarten uitblijven vind ik iedere week weer bedenkelijk!!! Helaas vielen de verschillende wisselspelers matig tot slecht in. Ik vermoed dat van gessel werd gebracht om Viergever te sparen voor de wedstrijd tegen Tilburg??? |
|||||||||
16:40 07/03/2010 | Anoniem Op de Denis Neville stond plotseling een figuur die een paar jaar geleden nog een wedstrijd lang vanaf de Excelsior-tribune op Woudestein, in zijn zuid-trui met stoer bedoelde maar toch zo intens treurige gotische letters, naar Spartanen stond te schreeuwen dat ze allemaal een ziekte hebben met de hoofdletter K. Blijf weg van het Kasteel zeg, jij met je enge gedoe over joden en ziektes en je hoop dat je ooit een keer zal zien hoe Ajax in Rotterdam verliest. En Spartanen: neem naar dit soort wedstrijden nou eens geen lui van Zuid mee, verdomme. |
|||||||||
16:43 07/03/2010 | JanV Naar mijn mening was het geen kwestie van "slappe hap" of "geen inzet". Tegen Ajax moet het meezitten en dan kan je het Ajax moeilijk maken. Nu was Ajax duidelijk beter bij de les dan de laatste jaren op het Kasteel, tja en dan is Ajax gewoon een betere ploeg. VEEL HOGERE handelings snelheid dan Sparta, veel meer kwaliteit, halve kansen worden feiloos benut en dan speelt Sparta een verloren wedstrijd en mag je blij zijn dat het bij 0 - 3 blijft. Dit heeft niets met coachen te maken, dat is gewoon een tekort door de bocht redenatie.Jammer, maar volgende week is belangrijker! |
|||||||||
16:50 07/03/2010 | Anoniem zo slecht was de inzet helemaal niet man ze begonnen gelijk fel creerden een overwicht en juist op dat moment scoorde ajax de 1-0 , ook had de westrijd wel willen zien als ajax nog met 10 man kwam .. |
|||||||||
16:54 07/03/2010 | rory Volgende week wordt Willem 2 in het zadel geholpen door onze KANJERS !!!! |
|||||||||
16:56 07/03/2010 | Overschie Het nut van het maken van fouten is bij normale mensen dat ze er van leren. Zo niet bij Sparta. Sparta schotelde de supporters vandaag voor de zoveelste maal een wedstrijd voor die ver door de kwalitatieve ondergrens heen ging. Met uitzondering van jongeling Nicky Viergever lieten alle spelers zien er vandaag geen zin in te hebben. Sparta verdedigde niet, Sparta had geen middenveld, Sparta had geen aanval. Iedereen liep weg bij de bal alsof men bang was opgegeten te worden door het ding. Om het circus compleet te maken heeft Sparta een trainersstraf die niets doet. Binnen een kwartier zag iedereen de problemen maar ingrijpen ho maar. Nee, men wisselt liever 5 minuten voor tijd Duarte in bij een 0-3 achterstand. Logisch. Lerin heeft immers regelmatig bewezen in een paar minuten een 0-3 achterstand eigenhandig te kunnen ombuigen in een 4-3 overwinning. Het was weer niet de eerste keer dat de technische staf deze blunder maakte. Men mag ook bij Sparta vroeger in de wedstrijd wisselen! De grootste komieken liepen vandaag in de verdediging. Waar de aanvallers en middenvelders grossierde in rendementsloos gedraaf maakte de spelers in deze linie het nog bonter. Koenders, Adeleye, Knol en Slijngard. Ze kwamen stuk voor stuk in aanmerking voor een enkele reis Sahara. De mandekking, uiverdedigen, balcontrole, positiespel, opstelling. Het was gewoon helemaal niveau zesde klasser onderbond. Het zal ongetwijfeld tot tevredenheid van de spelers en trainers zijn dat Sparta binnen het bereik blijft van de plaatsen die nacompetitie opleveren. Wie namelijk zo dramatisch slecht speelt vraagt er zelf om. Volgende week wacht een hele belangrijke wedstrijd tegen de nummer zeventien. Dat wordt dus deze week 3 extra vrije dagen inplannen. Ik adviseer speel weer zo als vandaag. Geef fijn de punten weg aan Willem II dat ongetwijfeld wel voor de winst zal spelen. Dat levert Sparta de plaats in de nacompetitie op die jullie zo graag willen bereiken. Als je zo speelt verdien je niets anders dan een zware afstraffing. |
|||||||||
16:59 07/03/2010 | Hans Beetje overdreven verslag, maar het klopt dat de tegenstand pover was. Grootste ramp vond ik Adeleye. Laconiek, hooghartig verdedigen in de eerste helft. Alsof we tegen een amateurclub speelden. Wat een drama die man. |
|||||||||
17:07 07/03/2010 | rob gee hoogste tijd dat er weer is getennist wordt ! |
|||||||||
17:08 07/03/2010 | sparta apeldoorn We hebben Ajax in de eerste helft vrij baan gegeven om op te komen. Vooral de Jong en Emanuelson konden meterslang met de bal dribbelen zonder dat er werd gestoord. Onbegrijpelijk. De inzet was niet optimaal maar dat is niet de hoofdreden van het verlies. Laat die opkomende mensen niet vrij opkomen en geef ze geen kans te schieten. Als je die simpele regel niet volgt wordt het niets en dat is wel gebleken. |
|||||||||
17:10 07/03/2010 | Vast-Goed 1. Spelers moeten eruit zien alsof ze over lijken gaan en niet zoals Duplan met handschoentjes, malloot en bijkans met een muts op spelen. daarbij hebben we nu een keeper die eruit ziet alsof hij de straatkrant moet gaan verkopen vanaf maandag met z,n achterlijke haarbandje.....hij kan zelfs niet eens meer rechtstaan lijkt het wel. Dit zijn slechts 2 voorbeelden maar zo zijn er wel meer, kortom bikkels hebben we nodig die we vroeger met veel lagere temperaturen ook hadden i.p.v dit ongezouten homoelftal.......nog even en ze nemen hun kruik mee van moeders......2. Geluidinstalatie.......die Kriek loopt om de week lekker te lullen maar alleen god weet waarover...... 3. NAMEN OP DE RUG!!!!!!! We gaan steeds meer op Zwarta lijken en de rastalopertjes zijn nu eenmaal steeds minder uit elkaar te houden, je kan eigenlijk alleen John en Adeleye nog van een andere donkere speler onderscheiden, de 1 vanwege z,n lengte en de ander vanwege z,n magere overkomen. 4. Trainen op corners, voorzetten en schieten van afstand........het is bijna godsonmogelijk geloof ik om eens een bal normaal voor te geven, ze belanden nu keer op keer bij een verdediger of nog vaker schoon in de handen van de keeper...... 5. Wisselbeleid aanpassen, Poepon brengen bij een kansloze 0-3 tussenstand terwijl volgende week het belangrijke treffen in Tilburg op het programma staat.....voor hetzelfde geld had hij geblesseerd geraakt en dan???? Waarom niet gewoon Godee voor die Bodul? Die Bodul kan immers beter ruzie gaan zoeken met z,n scheerapparaat of laat die idioot het volgende week weer zien zoals hij dat al maanden wekelijks belooft? Poepon hoort sowieso gewoon 90 minuten in de basis te staan hij is veruit de beste aanvaller die we hebben op dit moment.... 6. Een elftal zo proberen om te turnen dat ze wel wekelijks knokken en strijd leveren. Ik hoop nogsteeds vurig dat ik eens voor die groep mag staan gedurende een week.........wat een stel flikkers bij elkaar zeg..... 7. Ook meneertje Koebrugge moet ik opnieuw kritisch aanspreken.......tegenwoordig staan er dus ook losse kraampjes in de (weg) gracht waar je normaal gesproken je (bedorven) vreten zou moeten kunnen halen........maar zelfs al voor de rust is die fuckkar uitverkocht en wat doet dat debieltje wat erachter staat met z,n walkie talkie???? Die imbiciel besteld 10 frikandellen, 10 kroketten en 10 hamburgers.........(aan de ene kant maar goed ook want nu kunnen maximaal 30 Spartanen doodziek worden van dat oudbakken vreten van die woekerprijsidioot......... 8. Duidelijke regel gracht........Of het word toegelaten of niet want er was, is en komt geen lijn waar je achter dient te gaan staan en mijn vraag is dan ook eigenlijk waarom word het wel toegestaan om vooraan te gaan staan 5 minuten voor het einde van een wedstrijd en in de rust? Kan er dan niet iemand onwel worden of een hartstilstand krijgen? Of kan je als je diegene bent dan letterlijk en figuurlijk doodvallen bij Sparta Rotterdam? Veiligheidsoverwegingen, ja tuurlijk nou m,n kutje.........amateuristische kolerezooi is het bij Sparta Rotterdam en dat is helaas al jaren het geval en zal kennelijk ook nooit meer verbeteren...... DOODZIEK word je van deze pokkeclub, NEC, NAC, nu Heracles..........iedereen kan eens boven zichzelf uitstijgen en doet er alles aan om z,n supporters(klanten) te laten denken dat je thuiskomt, behalve dan bij Sparta Rotterdam, daar regeert het amateuristische, is er na 2, 3 redelijke resultaten gelijk weer de klad en kan je als supporter zijnde doodvallen en word je op een respectloze manier behandeld......gek he dat het vroeg of laat een keer uit de hand zal gaan lopen............en geloof me, en goed ook want eens is de maat vol........ En moet je eens naar de nabeschouwingen op eredivisielive luisteren, een Adelaar die wel weer druk naar voren zag en een Strootman die het voor de 22 ste keer dit seizoen niet begreep waarom er zo slap, slecht en onsamenhangend werd gespeeld, die gozer kan net zo goed wekelijks een bamdje laten afspelen...... En geloof me mensen volgende week worden we opnieuw in de kou gezet door dat stelletje dwazen op het veld, immers als hun haar maar goed zit en hun poen op tijd word gestort en de benzine niets hoef te kosten van de wagen die ze uiteraard ook van een sponor hebben gekregen............GALBAKKEN zijn het en de 1 nog arroganter dan de ander........Adelaar voorop met z,n uitgestreken ouwe koleremuil....... |
|||||||||
17:12 07/03/2010 | Brut Stojkovic,prima inzending,waarmee ik het helemaal eens ben en Goddank zonder erbarmelijke spelfouten.T.a.v.de wedstrijd:Seliga(Guus Geluk)kan geen bal klemmen en Dele,elke keer,wanneer hij de bal krijgt aangespeeld,slaat m'n hart over.Toch m.i. was er voldoende strijdlust,maar toch een maatje te klein helaas.Komend weekend Willem 2 en dan moet het gaan gebeuren (?). |
|||||||||
17:30 07/03/2010 | Flo Wat een wijsneuzen allemaal. Pleurt toch op! |
|||||||||
17:40 07/03/2010 | TZA Vast-Goed heeft een heel treffende post gedaan. Godverdomme wat ben ik ziek van deze kansloze nederlaag. STRIJD wil ik zien! En misschien nog belangrijker: COMMUNICATIE. Dat ontbrak er vandaag in de verdediging... |
|||||||||
17:41 07/03/2010 | Anoniem Buiten de wedstrijd: Wat was er vandaag aan de hand met de stewards? Voor de wedstrijd werd ik al lastig gevallen door een mij totaal onbekende malloot die nauwelijks verstaanbaar was. In de rust verzamelde zich in de gracht opeens een groepje stewards en agenten die 2 personen van de tribune afhaalde. God mag weten waarvoor. Wanneer leren ze eens normaal te doen. Ga de stoere jongen uithangen als zuid tientallen stoeltjes sloopt. Steeds meer Spartanen ergeren zich groen en geel aan die vreemdelingen die de hele wedstrijd in een geel jasje de tribune af zitten te struinen en die met te veel uiterlijk machtsvertoon een of twee mensen van de tribune halen. Doe is normaal! |
|||||||||
17:41 07/03/2010 | Een spartaan Heel de trainerstaf oprotten er wordt de jongens niks bij gebracht.Ook de keeper trainer wat doet die eigenlijk hier in rotterdam ja zijn zakken vullen . |
|||||||||
17:42 07/03/2010 | Sparta Zaltbommel Vast-Goed is nog nooit positief geweest, dus al die onzin lap ik aan mijn laars!!!Hij moet solliciteren als trainer bij Dordrecht, haha. |
|||||||||
17:42 07/03/2010 | spangen adelaar stel toch gewoon poepon op,dat is je spits die doelpunten maakt,en zet die dissels er nou in vanaf het begin.seliga. koenders,knol,viergever,slijngard.falkenburg,strootman,duarte dissels,poepon,godee. |
|||||||||
17:42 07/03/2010 | Polly Het lijkt erop dat ITWM alleen het laatste half uur heeft gezien. Toen speelde Sparta inderdaad slap en lusteloos en dat vond ik (zelfs bij een kansloze achterstand) eredivisie-onwaardig. Sparta begon best aardig en speelde bij vlagen ook de bal aardig rond op middenveld en voorin. Te weinig kansen gecreëerd en met de enkele mogelijkheden te weinig gedaan. Achterin was het gewoon matig. Slijngard speelde niet slecht maar had zijn handen vol aan Rommedahl (niet voor het eerst) en Koenders had het ook lastig. Maar de grootste clowns stonden in het centrum. Hoe komt het dat Adeleye 4 tot 5 keer uitglijdt, als enige in het veld? En dat je een bal een keer verkeerd raakt, kan gebeuren. Maar hoe kan het dat je elke bal verkeerd raakt (Knol)? Al met al een maatje te klein. Vond Strootman, John, Slijngard, Viergever en Falkenburg toch heel behoorlijk spelen. Duplan was wel dramatisch. En het is wel treurig dat Seliga met geen enkele achterbal de middellijn haalt. Elke keer staat daar iemand om door te koppen en driekwart van de gevallen levert een achterbal balverlies op. |
|||||||||
17:51 07/03/2010 | Anoniem je kan alls je sparta ziet spelen niet onder de indruk uitkomen dat de trainer de spelers niet beter maakt. je ziet de onnozolste dingen zoals,een hele lage handelingssnelheid,slecht positie kiezen en totaal geen gogme. je zou je als prof moeten schamen dat je niet een van die onderdelen een klein beetje beheerst.in het begin zag je dat ajax wat benauwd voetbalde, maar dat spartadaar totaal geen gebruik van maakte. waar ik van genoot was het goede spel van eriksen als je het gemak ziet waarmee hij spelers passeerd en combineerd dan lopen de talenten van sparta lichtjaren achter.als sparta het redt is het een verzoeking om nog een jaar met deze trainer door te gaan. |
|||||||||
17:53 07/03/2010 | delft13 Ik vind ITWM wel erg negatief. Tegen Ajax moet je geluk hebben, dat je zelf een topdag hebt en dat Ajax een mindere heeft. Ajax speelde vandaag zeer redelijk en Sparta had het vandaag niet. Zo simpel is het en niet anders. Tegen 10 man hadden we ook niet gescoord/gewonnen.Volgende week is veeeeeeel belangrijker!!! |
|||||||||
17:54 07/03/2010 | Andre Bodul?hahahaha gauw terug naar Mokum, eng ventje.maar dan wel in het 2e daar.dit is trouwens na 40 jaar Sparta de 1e wedstrijd dat ik een half uur voor tijd ben weggegaan.wat een schetsvertoning, van beide kanten trouwens.de Eredivisie is intussen van zeer laag niveau, de spanning verbloemd dit een beetje.neem waarschijnlijk ook geen seizoenkaart meer, want 2 leuke wedstrijden van de 17 is een beetje te weinig.toch? |
|||||||||
17:57 07/03/2010 | Anoniem De wedstrijd van Sparta-kant was net zo slecht als de voorbeschouwing op deze wedstrijd van fries Wietse Dijkstra in het Algemeen Dagblad en dat wil wat zeggen. |
|||||||||
17:57 07/03/2010 | Klote zondag Geen beleving, inzet, passie. Zolang er spelers als Van Gessel en Knol bij Sparta rondlopen heeft Sparta niets te zoeken in de Eredivisie....Typisch Adelaar trouwens Van Gessel brengen. Ook Poepon brengen voor Bodul getuigt van lafheid. |
|||||||||
17:58 07/03/2010 | Vleutense Sparta fan Ik vond Sparta eerste helft redelijk spelen. Tweede helft was het geloof weg.. Bodul en Seliga erg matig. Strootman en met name Viergever goed. Ik hoop dat Ajax niet op zat te letten anders is Viergever komend seizoen weg. |
|||||||||
18:01 07/03/2010 | pedro Vast-goed wel op tijd je medicijnen nemen hoor!.Maak je niet druk om vandaag! Dit speelt al maanden. Leg je neer dat je supporter bent van een kleine club. Volgende week tegen Willem II moeten ze er staan en dan kunnen ze laten zien wat ze waard zijn. Niet vandaag. |
|||||||||
18:02 07/03/2010 | Jerry We zijn teleurgesteld, maar AJAX staat wel op de derde plaats. Ik vond SPARTA niet zo slecht spelen. Gelukkig verloren de concurrenten ook, maar nu MOET er volgende wedstrijd WEL gewonnen worden. |
|||||||||
18:04 07/03/2010 | Ray Clarke Onze bal gahakt op de bank dacht kom ik gooi er wat tempo in en breng diesel van Gessel |
|||||||||
18:06 07/03/2010 | Pindakaaz Waarom krijgt Knol de zwarte Piet van ITWM? Ik vond Slijngard veel dramatischer. |
|||||||||
18:10 07/03/2010 | geintje van heintje Tsjonge, tsjonge, wat een negativiteit!Natuurlijk, diverse Sparta spelers speelden onder de maat, met name in de verdediging. Seliga, Dele, Knol. Slijngard; allemaal onzeker, met zwakke momenten. Daarnaast vielen Falkenburg en Duplan niet mee. Maar laten we reëel blijven. Dit Ajax was gewoon een maatje te groot. Speelde achterin goed, was heel sterk in de omschakeling. Had met rust al 0-3 of 0-4 kunnen staan. Jammer dat die bal van Strootman kort na de pauze tegen de paal ging, anders had het nog spannend kunnen worden. Na de 0-3 was het gebeurd. Wissel Poepon voor Bodul vond ik niet sterk, Bodul is in elk geval een speler die iets met een bal kan. Poepon is (soms) sterk in de zestien, maar daar is-ie nauwelijks geweest. Komend weekend criciaal. Dan móet er minimaal een punt worden gehaald. Wat mij betreft met dezelfde basiself. Het domste wat er kan gebeuren is je door de wijs te laten brengen door een nederlaag tegen een veel beter AJax. Hoe dan ook: naar vooruh! |
|||||||||
18:14 07/03/2010 | NSF Adeleye dramatisch... |
|||||||||
18:15 07/03/2010 | tabienie Seliga is een koekebakker. Zwak bij hoge ballen, afstandschoten, allesbehalve klemvast. Toegegeven, wel af en toe een prima reflex. Maar meer is het niet.Aub Levita (van RKC) halen! Is veel betere keeper. Kan de wereld niet kosten. |
|||||||||
18:19 07/03/2010 | Anoniem a.s. zondag 3 punten is een must!kijk naar de rest vd tegenstanders.... |
|||||||||
18:27 07/03/2010 | #328 we miste nathan!!geen strijdlust zonder hem en hij gooit duarte er in voor de laatste 5 minuten slaat nergens op |
|||||||||
18:28 07/03/2010 | anoniem. jullie hebben een plaat voor jullie kopsparta was reddelijk maar ajax straalde gewoon |
|||||||||
18:32 07/03/2010 | Anoniem Het publiek, dat liet pas geen passie zien! |
|||||||||
18:37 07/03/2010 | Anoniem Alle clubs uit het rechter rijtje hebben verloren of gelijk gespeeld. Dat was de uitgelezen kans om goede zaken te doen. Bij Sparta staat men helaas liever naar de lucht te kijken in plaats van gewoon te proberen de wedstrijd te winnen. |
|||||||||
18:37 07/03/2010 | TZA Ajax heeft met 0 komma 9 inspanning een 3-0 overwinning binnengesleept. Zelfs Ajax sppelde dramatisch maar kregen alles cadeau. Tegen Willem II moet het 180 graden anders!! |
|||||||||
18:38 07/03/2010 | veegmachinist hel. wat een gezeik over bodul ,ja het is moeilijk om te scoren voor hem maar hij is wel balvaster dan peopon.als je ziet hoe darko de ballen aanneem en dan poepon dan is het jammer dat hij ze niet afkanmaken ,voorderest wat weer eem friet fluiter . |
|||||||||
18:40 07/03/2010 | Rick Zo slecht was sparta niet. Ajax was gewoon goed. Je moet idd een beetje geluk hebben. en nu zat het niet mee. die 2e goal maakt ie nooit meer. Adelaye idd in de fout bij de eerste goal.En elke keer dat gezeur over seliga. hij had echt geen schuld bij alle 3 de treffers hoor. vanaf de tribune leek het alsof hij bij de 3e de voorzet moest onderscheppen maar op de tv bleek dat ie best ver van de goal was. dus geen schuld. hopen dat het volgende week wel meezit |
|||||||||
18:41 07/03/2010 | Anoniem BODUL OPZOUTEN!!!!!! |
|||||||||
18:41 07/03/2010 | TZA nul komma nul dus |
|||||||||
18:45 07/03/2010 | Vrouw van... 17:41 07/03/2010 | Anoniem,Omdat een persoon zich niet wilde fouilleren, daarom al die ophef. :-S Die gele kanaries hebben echt niks beters te doen en het ergste van alles, ze vinden zich allemaal stuk voor stuk geweldig... Vandaag werd ik door zo'n snotneussie van 12 weer aangesproken dat ik teveel naar voren stond. De eerste 10 min vond ik Sparta wel strijd en passie geven. Helaas zakte dat snel weer in. Bodul heeft zich echt niet in de kijker gespeeld. |
|||||||||
18:46 07/03/2010 | Vreemd Booy 2008/2009 29 - 39 - 50Adelaar 2009/2010 25 - 26 - 45 Cijfers zeggen genoeg !! |
|||||||||
18:48 07/03/2010 | Van Rijk Vond dat Sparta nog wel redelijk begon. Na de enorme fout van Adeleye - met afstand de slechtste man van het veld - was het direct over. Strootman groeit gelukkig wel weer naar zijn oude niveau toe, maar spelers als Duplan, Bodul en Adeleye vielen wel heel erg door de mand vandaag. Weg met die prutsers!Adelaar, vooral niet trainen op corners/vrije trappen en laat Van Bueren maar lekker buiten de basis. Gaat prima zo toch! Willem II gaat dit Sparta volgende week afslachten. Daar hoe je geen helderziende voor te zijn. |
|||||||||
18:52 07/03/2010 | Brut Heb Seliga altijd het voordeel van de twijfel gegeven;echter vandaag was het weer een drama.Niet klemvast,onzeker.Bij hoge voorzetten komt hij er niet aan te pas.En dan Adeleye:arrogantie ten top,speelt een blamerende wedstrijd,opbouwend een drama.Kon de 0-20 aanval geen enkele maal een halt toe roepen.In positieve zin zijn mij opgevallen:John,Strootman en iets minder Knol. |
|||||||||
18:53 07/03/2010 | Prins Het is met de beveiliging op Spangen inderdaad een stuk dramatischer geworden. Vroeger kon je nog is een platvinkie Jack Daniel's meenemen. Niemand had daar last van, dus de stewards vonden het heen probleem. Hetzelfde gold voor pakken "gewoon" drinken. Nu maken ze daar een enorm probleem van, omdat het niet zou mogen van de KNVB. Jammer dat het zo moet. Smokkelen we de boel wel naar binnen. Wachten is op het moment dat je je wiet in de auto moet laten liggen. Sneu gedrag. |
|||||||||
19:02 07/03/2010 | ks logisch dat viergever werd gewisselt aangezien hij 4 keer geel heeft. Bij nog een gele kaart had hij er niet bij geweest bij Willem II, dat is dan wel weer slim van Adelaar |
|||||||||
19:24 07/03/2010 | Anoniem Ook ik ben tegen het fouilleren als je naar binnengaat bij Sparta. Je bent potverdomme een klant! en een klant hoor je normaal te behandelen. Als je echt fout wil dan stop je iets in je onderbroek, want daar fouilleren ze n.l. niet. Dus dat hele fouilleren kap daar nu eens mee, het slaat helemaal nergens op. Het is toch werkelijk ongelofelijk dat je met je gezin naar de Bok de Korver gaat (man,vrouw en 2 kinderen) en je alle vier als een potentieel crimineel behandeld wordt en daarna een zaadpartij voetbal ziet! Mijnheer Bonthuis doe hier s.v.p. iets aan, zoniet dan kap ik met die seizoenskaart en zingen we de Spartamars in het vervolg om 14.30 uur wel voor de televisie! Wordt ik niet gefoullieerd en word ik niet blootgesteld aan die kolere herrie van Jack Kriek. En inderdaad die gele kanaries, thuis hebben ze geen reet te vertellen, dan doen ze het maar ff in het stadion. Ik ben het spuugzat!!! |
|||||||||
19:27 07/03/2010 | cvetkov een club die spelers als Knol en van Gessel aantrekt vraagt om Haarlemse toestanden. Doelpunten vallen voor 90% uit schoten of kopballen.Beide kan dit Sparta niet. Het zijn mini zaalvoetballers die alleen frommeldoelpunten of afgeketste ballen maken en 2 x per seizoen een uitgespeeld zaalvoetbal doelpunt. Vrijdagavond here we come |
|||||||||
19:35 07/03/2010 | cvetkov Vast-goed heeft het prima verwoordt. Vooral die teringherrie voor de wedstrijd en in de rust. En de rest. Mn corners zijn lachwekkend, alsof je smurfen laat koekhappen. En van Gessel loopt op pumps wat een kwast enz enz |
|||||||||
19:38 07/03/2010 | Anton/Overschie West Overschie van 16.56 uur.Geweldige goede beschouwende/analyserende schrijfstijl, zo dikwijls al van jouw hand. Klein feestje afgelopen wel, dat het lokale D66 te Overschie de winst zetels in de wacht heeft gesleept! Verzacht de nederlaag tegen Sparta een beetje, maar wel vervelende nadreun hoor die 0-3. Volgende wedstrijd beter! |
|||||||||
19:40 07/03/2010 | Vroeser itwm kan beter even wachten met het schrijven van een verslag na een wedstrijd. veel te veel emotioneel en cynisch geleuter. |
|||||||||
20:02 07/03/2010 | Vast-Goed O maar mensjes verwacht maar niet teveel van het uitstapje naar Tilburg hoor, die lamzakken verkloten het wel weer, zal namelijk 1 van de laatste wedstrijden worden waar de punten gepakt moeten en kunnen worden dus ligt (opnieuw) verzaken voor de hand.......enige voordeel is dat als Top Oss degradeert we in iedergeval niet naar Oss hoeven af te reizen volgend seizoen maar slechts naar Velzen en Apeldoorn........en uiteraard naar het wonderschone Dordrecht...... |
|||||||||
20:14 07/03/2010 | Vast-Goed @ redactie ITWM Na afloop werd Ruud Knol op Radio Rijnmond gevraagd waarom er geen passie en strijdlust te bespeuren was bij Sparta. Knol bleek het hier echter helemaal niet mee eens te zijn en had juist een strijdend Sparta gezien! Onbegrijpelijk dat je er als profvoetballer zo’n mening op na durft te houden. Dan moet je wel een enorme plaat voor je kop hebben. Dat valt echter mee, het zal wel met het gebrek aan inzicht van deze beperkte voetballer te maken hebben. Moeten jullie eens naar de nabeschouwingen kijken op eredivisielive van Strootman en Adelaar.......het viel allemaal best mee met de instelling en Adelaar zag zelfs de meest bizarre aanvallen van Sparta Rotterdam die godverredomme heel Nederland net tijdens de samenvatting heeft moeten missen bij de NOS..... Adelaar is dan ook bij deze uitgeroepen tot de Corky van de trainers, wat een ongelooflijk stuk stront is die vent zeg, hoop niet dat hij dit lulverhaal ook zijn spelers voorhoud.... |
|||||||||
20:14 07/03/2010 | De Titanic zinkt.... De destructieve hand van Adelaar was vanmiddag weer eens goed zichtbaar. Het was weer helemaal niets. En dan beweert die pias na afloop, met droge ogen nog wel, dat hij druk naar voren had gezien... |
|||||||||
20:16 07/03/2010 | GOES Ik vind jullie maar een stel zeurpieten, zo heel slecht was het niet allemaal er werd gestreden sparta speelt duidelijk beter als 6 weken terug jongens en meisjes!!!Misschien een klasse verschil??? het was de nr 3 he...... |
|||||||||
20:22 07/03/2010 | cvetkov Waar blijven de Agnessen van Sparta, trainers, bestuurders, assistenten en spelers die gewoon eerlijk zeggen; sorry ik kan het niet - ik ben niet goed genoeg en hou de eer aan mezelf. Nee hoor lekker blijven zitten allemaal. De Balkies zijn overal. |
|||||||||
20:30 07/03/2010 | Huug de Groot Natuurlijk was Ajax een klasse beter dan Sparta en natuurlijk was de overwinning verdiend, maar net zo natuurlijk lijkt het inmiddels te zijn dat er opnieuw een cruciale arbitrale beslissing tegen Sparta werd genomen. Hoe haalt een scheidsrechter het in godsnaam in z'n hoofd om geel te geven bij een overtreding op een doorgebroken speler???!!! Na onterecht rood voor Slijngard tegen VVV en het niet geven van een penalty bij een duidelijke overtreding op Duplan binnen de zestien tegen PSV het derde geval op rij waarbij de beslissing tegen Sparta werkte. Moet daar niet eens tegen worden opgetreden bij de KNVB??!! |
|||||||||
20:35 07/03/2010 | Chris petridis Sparta begon inderdaad niet zo slecht, maar na de 0-1 was het afgelopen bij de heren. De angst kroop in de ploeg en Ajax kreeg alle ruimte om hun spel te spelen.Ik heb me het meest zitten irriteren aan die Seliga. Wat een zoutzak is dat zeg. Hij heeft totaal geen uitstraling in dat goal. Zijn schouders hangen naar beneden en hij heeft een hele slechte trap. Verder coach hij zijn spelers niet. Ik vind dit een belangrijk factor voor een keeper. De verdediging weet dan in ieder geval dat ze iemand achter hen heb staan die de verdediging neer kan zetten en het beste overzicht heeft over het veld. Hij heeft ook geen bal vast. Er wordt toevallig wel eens een bal tegen hem aangeschoten. Al met al een waardeloze keeper. Levita halen van RKC |
|||||||||
20:47 07/03/2010 | Klijnjan Sparta was zo kansloos als de oorwarmers van Seliga en de hoekschoppen van John. Als je er uit ziet als een schlemiel wordt je er ook eentje... en John voor straf 500 corners laten nemen. Daar kan je toch op trainen meneer Adelaar?? |
|||||||||
20:49 07/03/2010 | Prins Pin het nou niet alleen op Seliga. De hele achterhoede stond ouderwets te schutteren. Gênant. |
|||||||||
20:53 07/03/2010 | Eric K. Slecht! |
|||||||||
21:04 07/03/2010 | De Dokter Viergever werd gewisseld bij 0-3 om hem niet per ongeluk tegen een gele kaart op te laten lopen, want dan zou ie nog geschorst zijn voor volgende week tegen Willem II. Denk ik.Wat ik genant vond was dat het wel leek alsof op alle sponsorstoeltjes Ajax-fans zaten. Allemaal meelopers. Lekker Sparta sponsoren en juichen voor Ajax. Bah. |
|||||||||
21:07 07/03/2010 | capthenk Ze hebben een fatale blunder begaan door Adelaar niet in de winterstop op non-actief te zetten. Nooit een vaste elf een paar wedstrijden vertrouwen geven, niet werken aan een vast spelconcept ( men doet maar wat ) Poepon die 2 x goed invalt en een punt redt weer op de bank laten beginnen....Met een selectie waarvan misschien 4 spelers ere-divisie waardig zijn, is het dan over en sluiten. Alleen WII en RKC zijn misschien "gelijkwaardig" de rest is beter dan Sparta. Dat we kansloos zijn en geen strijd leveren tegen een Ajax dat hooguit op 60% liep te ballen is ronduit beschamend en daar zullen we op worden afgerekend: Mentaliteit nul komma nul, kwaliteit nul komma nul. |
|||||||||
21:14 07/03/2010 | Anoniem ajax had bodul net zo goed gelijk mee kunnen nemen .Adeleye niet best maar speelt vaak een goede wedstrijd koenders speelde ook niet goed hoor maarja tgn ajax hadden we meer gehoopt maar van te voren denk je toch ajax wint? en als sparta wint nou dan hebben we eens geluk maar je gaat mij niet vertellen dat we met rutjes hadden gewonnen? |
|||||||||
21:16 07/03/2010 | JEB Jammer, maar helaas niet meer en niet minder. Laten we realistisch blijven, Ajax was gewoon beter, volwassener en dat is geen schande. Op naar volgende week en minstens een punt pakken tegen Willem II! |
|||||||||
21:23 07/03/2010 | Anoniem ZONDER VAN BUEREN BEN JE KANSLOOS |
|||||||||
21:26 07/03/2010 | Anoniem |
|||||||||
21:28 07/03/2010 | Prins Ja, Willem II is belangrijker. Maar toch... |
|||||||||
21:29 07/03/2010 | Anoniem Vorig jaar Willem II uit in de kou, door dubieuze beslissingen verliezen, maar wel: fijn met eigen vervoer. Niets aan de hand in het stadion, bovendien. Nu opeens volgt een autocombi! Hoe kan dit? Ongelooflijk. Waarom komt Aboutaleb niet voor ons op, hij heeft nu toch een sparta sjaal en gratis kaartjes voor de dure stoelen? Of, realistischer: supportersvereniging, laat ons niet in de kou staan aub! Sparta is een nette club, en nu zijn we twee weken achter elkaar de dupe. Eerst met dat KLOTE tijdstip van half een, volgende week met die klotecombi. Zucht, dit is weer eens ongelooflijk. |
|||||||||
21:32 07/03/2010 | Anoniem ITWMKan Vast-goed een ban krijgen aub. Deze Dordtenaar voeg niets toe, alleen maar af. |
|||||||||
21:34 07/03/2010 | Aboutaleb 18:53 07/03/2010 | PrinsHoi, Blijf beter in je favoriete coffee-shop naar de wedstrijd kijken, wanker ! |
|||||||||
21:40 07/03/2010 | Anoniem Zolang dit bestuur blijft zie ik geen verbetering. Ik stel Hugo Borst voor als voorzitter. Hij stelt alleen spelers op met smerig lang haar en een vieze baard. Pas dan is Sparta weer herkenbaar als de heren- club met de reputatie van vroeger. |
|||||||||
21:43 07/03/2010 | Pindakaaz Tegen Willem llSeliga,Koenders,Adeleye,Knol,Viergever,van Bueren,Strootman,Falkenburg,Duplan,Bodul,John. |
|||||||||
21:46 07/03/2010 | Anoniem Seliga is nog steeds een behoorlijke keeper, Strootman nog steeds wekelijks een zegen om in je team te hebben, Bodul nog steeds niks voor Ajax 1, Viergever een echt talent en Vast-Goed blijft een Drama ! |
|||||||||
21:51 07/03/2010 | jip Wat een zeikverhalen allemaal zeg.Vastgoed... pleur lekker naar een andere club. |
|||||||||
21:58 07/03/2010 | Beukelsdijk Vanmiddag lekker naar Reading - Aston Villa geweest voor de FA Cup. Reading 2-0 voor met rust. Aston Villa binnen 11 minuten na rust op 2-3. Geen gezanik van spelers.Geen gezanik van supporters. Gewoon rechttoe rechtaan 90 minuten gepassioneerd voetbal voor 30.000 toeschouwers. |
|||||||||
22:03 07/03/2010 | JanV Als ik het onderwerp "trainers" eens oppak, want dat is toch een geliefd onderwerp op deze site, dan kan ik het volgens mij aardig samenvatten met de conlusie dat we de laatste 15 tot 20 jaar volgens velen GEEN goede trainers meer hebben gehad. De laatste goede is volgens mij dan Ten Cate geweest, corrigeer me als ik me vergis!Maar laten we eens kritisch naar ons zelf kijken, ligt het nu echt allemaal aan de trainers die we hebben gehad....??? Volgens mij zijn we gewoon een armlastig clubje dat met leuke JEUGD-spelers in de grote mannen competitie wil mee voetballen, soms lukt dit, maar vaker wat minder of niet. Vandaag was het duidelijk niet! Mijn punt is; afbranden van trainers of spelers is onterecht, trainers op non-actief zetten kost vreselijk veel geld, iets dat we toch al niet veel hebben en spelers worden gehaald op basis van beschikbaar budget en dat bepaald in grote mate de kwaliteit. En aangezien we weinig te besteden hebben....... |
|||||||||
22:04 07/03/2010 | SJANNIE VLAARDINGEN 20:02 07/03/2010 | Vast-GoedMeneer Waarom komt u uberhaupt nog bj Sparta? U geeft alleen maar commentaar en zeikt iedereen af; BAH!! |
|||||||||
22:16 07/03/2010 | Anoniem wat een afgang |
|||||||||
22:23 07/03/2010 | Vast-Goed Opbouwende kritiek heet zoiets en realistisch inzicht......Maargoed de mensen die over mij lopen te zeikstralen daarvan weet ik dat ze midden op de DN tribune zitten en zelfs vanmiddag na 88 minuten de handjes blauw hebben geklapt om vervolgens weer richting gesticht af te moeten reizen...........was het leuk zo,n dagje uit???? |
|||||||||
22:26 07/03/2010 | HansG De slechtste Sparta-Ajax die ik mij kan herinneren. Wat een slappe hap vanmiddag van Sparta kant. Ik heb het een beetje gehad met die ploeg. Iedere keer ga je weer goed geluimd naar het Sparta Kasteel, om weer van een koude kermis thuis te keren! Zondag tegen Willem II geef ik Sparta geen cent kans op een goed resultaat. De na-competitie komt er aan; wat een stelletje zakken! Adelaar pas je Elftal aan. Laat Viergever alsjeblieft weer achterin spelen!!!!!!!!! Ik werd gek van Adeleye,wat een clown zeg. En Knol als hij een bal wegwerkt komt altijd in het bezit van de tegenstander. Ze bekijken het maar. Degradatie is de doodsteek voor Sparta en einde verhaal. |
|||||||||
22:32 07/03/2010 | De Titanic zinkt.... @JanV, als we alles maar leuk en aardig moeten vinden, kunnen we beter bij de amateurs gaan ballen. Bij profvoetbal hoort ambitie en kritiek als prestaties uitblijven. De heertjes krijgen er voldoende voor betaald, toch ? De selectie heeft zijn gebreken maar is m.i. zeker eredivisiewaardig, echter hebben we een trainer die er al heel het seizoen een verschrikkelijk zooitje van maakt. Het is een grove blunder geweest om deze man ueberhaupt aan te stellen. |
|||||||||
22:32 07/03/2010 | Huug de Groot Onbegrijpelijk negatieve reactie van de IWTM-redactie op Ruud Knol. Graag een iets objectievere opstelling. Bovendien vond ik Knol vanmiddag 1 van de beteren. Veel winnende kopduels, inderdaad geen speler voor de opbouw maar heeft vanmiddag veel puin geruimd. |
|||||||||
22:42 07/03/2010 | Brut Waarde redactie ITWM: een beetje beschaving a.u.b.het woordje KUT wordt geassocieerd met Bodul plus een foto erbij.Betreffende speler heeft m.i. vandaag een voldoende gescoord,niet in de laatste plaats vanwege zijn werklust.Dat hij niet geliefd is bij een deel van onze aanhang staat buiten kijf,maar niet goedkoop gaan lopen schoppen tegen een speler,die zich altijd inzet,dank u ! |
|||||||||
22:50 07/03/2010 | santes lekker in het zonnetje gezeten.Kansloze toestand met een tactiek van een pupillen team. fout wissels weer geen Godee maar wel weer van Gessel ? Poepon inbrengen als we al weer 3-0 staan .. Knol nooit meer opstellen allemachtig dit is de zoveelste keer dat ie de deur wagenwijd open zet en bij die 3-0 gewoon zijn man helemaal kwijt is als foute amateur. Seliga tja waar is de Seliga van de eerste wedstrijden . . . Viergever, Koenders en Strootman ok vandaag. John begon goed had van der wiel helemaal gek kenne maken deze pot maar helaas laat hem ook nog een keer lopen en ja hoor een mooie 2-0 maar wel dankzij de ruimte die hij kreeg van John. Wakker worden en gewoon je taken uitvoeren moet toch niet zo moeilijk zijn. |
|||||||||
22:59 07/03/2010 | menneme3eieren Ajax in normale doen betekent gewoon verliezen voor ons, voor Sparta.Vanmiddag was dat zo, klaar . Veel belangrijker is de wedstrijd van komende week ! Gezien het programma voor de rest van de kompetitie moet Sparta eigenlijk daar winnen in Tilburg, aan een gelijkspel hebben we niets. |
|||||||||
00:56 08/03/2010 | Adje Merkwaardig toch weer, dat veel Spartanen de komende uitwedstrijd tegen Willem II heel belangrijk SCHIJNEN te vinden, maar blijkbaar toch net niet belangrijk genoeg om zelf mee te gaan naar Tilburg. Een week voor de wedstrijd zijn er nog geen 100 kaarten verkocht! Ik heb schijt aan Ajax en ADO, maar die komen - ondanks al hun verplichte combi's - wel met 15 bussen naar Sparta. Zelfs de Feyenoord-supporters vertrokken zondagmorgen om kwart voor 8(!) massaal met de bus naar Kerkrade. En wat doen wij? Wij verwijten de spelers een gebrek aan inzet tegen Ajax, en steunen Sparta tegen Willem II zondag vervolgens op TV vanuit de kroeg. Tja, toegegeven, het is goedkoper en lekker makkelijk. Over inzet en beleving gesproken! |
|||||||||
01:00 08/03/2010 | Houkes tegen Willem II spelen met 4-4-2 opsteling en knokken voor elke meter. Spelers zonder conditie en werklust niet gewenst. Knol en v Gessel op de tribune. |
|||||||||
06:20 08/03/2010 | Capelle Zo, bij handhaving van deze TS, voor dit gezin volgend jaar geen seizoenkaarten meer.Totaal geen vertrouwen volgende week tegen Willem II. |
|||||||||
06:23 08/03/2010 | F.Booy Wanneer begint de voorverkoop van de nacompetitie? |
|||||||||
07:47 08/03/2010 | Capt henk Helemaal eens met Titanic en Vastgoed. We spelen ( belachelijk veel ) betaald voetbal en dan mag je eisen stellen. En dat is nou precies wat Adelaar en de meeste spelers neit hebben: Een portie zelfkritiek. Men is al heel snel tevreden met de eigen prestatie. De laatste goede trainert die we gehad hebben was inderdaad Ten Cate. Die zat er net als een Van Gaal, Advocaat en De Mos dat doen BOVENOP ! Dat zijn mensen die leven voor voetbal. 24 uur per dag. Die analyseren tegenstanders in de ere-divisie, zelfs wanneer ze ver in Griekenland zitten. Als Adelaar over Bodlul zegt dat hij veel beter kan en meer van zichzelf moet eisen, waarom stel je hem dan op ipv Poepon ??? Het verhaal van Everse op Radio Feijemond toen hij destijds sparta trainde zegt genoeg. Er was een krachthonk en toen bleek alleen de verorger zich in het zweet te werken. De spelers zaten aan de bar. Omdat het op vrijwillige basis was. Dit is Sparta ten voeten uit. Een gemoedelijke amateuristische instelling, waarbij het als onsportief wordt ervaren eisen te stellen.Het lijkt gdvd de tijd van Bok de Korver wel. Toen vonden ze het ook onsportief om hard te trainen. En er is al die jaren niets veranderd. Als je al twee seizoenen niet in staat bent een voorzet te geven, dan kom je daar bij Sparta mee weg. Geen extra training, niet afknijpen, geen consequenties, ook niet in salaris. Wanneer je je daar bij neerlegt en altijd maar redeneert dat je maar een Sparta bent, zoals velen in deze topic weer doen,dan zak je steeds verder in het moeras...totdat je vanwege 2 x degraderen inderdaad geen BVO meer bent, maar amateur. En dat is waar we met een noodgang op af gaan. Door onze amateuristische instelling bij zowel de spelers, clubleiding en technische staf, als door kritiekloze supporters die alles maar voor zoete koek slikken.Waarom heten we eigenlijk nog Sparta ? Lesbos zou een betere naam zijn voor die mietjes. |
|||||||||
08:04 08/03/2010 | Anoniem Itwm, doe niet zo negatief, we verliezen en niemand kan opeens voetballen en winnen we of spelen gelijk en dan zijn ze opeens goed.lul is normaal |
|||||||||
08:07 08/03/2010 | Peter Denis Neville @ Adje: 200% mee eens!!Tip: misschien je reactie per topic naar ITWM sturen?! Nu 'verdwijnt' het tussen de andere berichten en dan zet het de mensen wellicht wel aan tot aanschaf van een kaartje!!! |
|||||||||
08:07 08/03/2010 | kale koppe niet te s wat een supporters hebben wij ook hè.. Eerst weet iedereen zeker dat we ajax pakken.. Omdat we zogenaamd super gespeeld hebben tegen nac vvv en psv. En nu verliezen wij van ajax (wat niet raar is) en dan verliezen we ineens in tilburg.. Wat een trieste supporters zeg... Kom op mensen kan is tegen een stootje. Is jullie relatie ook altijd zonder tegenstoot? Of stoppen jullie er dan ook gelijk mee... Zonde hoor |
|||||||||
08:52 08/03/2010 | moos Ik lees in veel reactie's dat; volgende week veel belangrijker is! Tsja, dat zeiden we ook voor RKC en VVV. Maar ook daar werd kansloos verloren! En laat die jack kriek(spieker) nou een ophouden over de zeer belangrijke of niet geheel onbelangrijke volgende wedstrijd. Wat een ...! Voor de spelers of zoals ik het nu maar even zie, passanten, is sparta slechts een tussenstation. Dus passie waar mee bedoeld wordt, het spelen met HART en ZIEL kun je wel vergeten! Zo hoorde ik een knulletje van 16 jaar, wat net een contract had mogen tekenen bij sparta, al zeggen: en dan snel doorstromen naar een goeie grote club!!!!! SPARTA = vergane glorie (op dit moment) |
|||||||||
09:13 08/03/2010 | Toine de Stuntman Wat een slap en zuur redactioneel artikel zeg !! Soms moet je gewoon accepteren dat je tegenstander één, (of misschien wel twee) klasse beter is. In elke wedstrijd tegen Ajax krijg je een paar kansjes. Ook nu weer, maar Sparta kon er onvoldoende van maken. Prima kans voor Bodul, goeie aanname, goed schot. Alles goed gedaan, maar Stekelenburg deed ook alles goed. Duplan had ook meer van zijn kans moeten maken door de combinatie te zoeken, maar ook deze keer liep hij zich vast. Je staat nie voor niets 14e in de competitie.... Allemaal naar voren rennen op zoek naar een goal had nog meer counters (lees: tegendoelpunten) opgeleverd. Die rode kaart had gegeven moeten worden. Het niet geven ervan paste helemaal in het beeld van de leiding van de Belgische scheidsrechter. De wedstrijd van aanstaand weekend tegen Willem 2 wordt een cruciaal duel. Die partij moeten we zien te winnen. Daar kun je je dus beter druk om maken dan over een verliespartij tegen Ajax. Sparta Naar Voren !!! |
|||||||||
09:33 08/03/2010 | M.L. King Verliezen door Dele en de keeperweg die 2 strik er om en een zoen mee |
|||||||||
09:34 08/03/2010 | Sparta Baaf Freek de Jonge was er ook... www.picasaweb.google.nl/debaaf |
|||||||||
09:56 08/03/2010 | Anoniem In voor en tegenspoed!!!!Wat een stilte op de tribunes. |
|||||||||
10:50 08/03/2010 | Vraagje Waarom halen wij eigenlijk belgische scheidsrechters naar Nederland ?En fluiten er ook nedelanders in Belgie ? |
|||||||||
11:14 08/03/2010 | Anoniem Helaas hebben veel supporters misplaatste kritiek, terwijl we het zelf volkomen laten afweten. Wat was het weer stil/negatief op het kasteel. Zelfs bij curling in Vancouver was er meer sfeer. En maar blijven zeiken. Je kan beter thuis blijven als je niet kan accepteren dat er ieder jaar slecht voetbal zal zijn en we niet verder gaan komen dan ieder jaar vechten voor lijfsbehoud. We hebben, zoals ieder jaar, een gemankeerde selectie. De komende jaren zal het niveau van de eredivisie waarschijnlijk nog iets dalen. De inzet is dit seizoen voldoende. Dat is niet het probleem. Er is niet eens een probleem. We doen het niet eens onaardig. Dus accepteer het eens of blijf thuis!!! Met al dat gezeik om me heen/online lijkt het of ik iedere 14 dagen naar een begrafenis ga..... |
|||||||||
12:42 08/03/2010 | Overschie Knap dat zelfs na deze wanvertoning er nog mensen zijn die het allemaal goed willen praten. |
|||||||||
12:48 08/03/2010 | RICH HERSENLOOOS DIE ADELAAR. ZIJN TOPSPITS MET 9 TREFFERS OP DE BANK LATEN BEGINNEN EN DE ANDERE SPITSEN DIE IEDER MAAR 1 TREFFER ACHTER HUN NAAM HEBBEN STAAN IN DE BASSIS?????????? DIE MAN IS TOCH HELEMAAL GEKKK!!! |
|||||||||
12:51 08/03/2010 | Een spartaan Dat seliga zo wisselend keept ligt groten deels aan de keeper trainer.je ziet nou niet dat hij vorderingen maakt. |
|||||||||
13:04 08/03/2010 | Ole Madsen Deze tegenstander inspireerde onze Spartanen niet tot een topprestatie in eigen huis. Hoe had het wel niet moeten gaan als Suarez er nog bij was geweest.Om je te schamen !!! Maar als dit Ajax kampioen mocht worden, dan kunnen we wat beleven in de Champions Legua ( lees wordt een afgang ) |
|||||||||
13:12 08/03/2010 | superbadeend als eerste moeten we gewoon kappen met die kansloze john en die ramp van een adeleye! Opzouten met die 2 onzinnege spelers! Waardeloos voor sparta! Maar goed ook dat die adeleye zijn contract niet wil verlengen, hij snapt zelf dondersgoed dat hij veel te zwak is voor sparta! En John, ja wat moeten we daarover zeggen, DRAMA! |
|||||||||
13:15 08/03/2010 | Sparta - Girlie Wat een negatief stuk zeg , iedereen die maar een beetje afgezeken kan worden wordt dat gedaan. Zijn de schrijvers zelf zo perfectionistisch??/ |
|||||||||
14:01 08/03/2010 | Anoniem Ajax met 10 manWordt het niet eens tijd dat de supporters van alle "niet top clubs" gezamelijk in aktie komen tegen de arbitrage in Nederland. Er gelden blijkbaar voor top clubs andere regels |
|||||||||
14:02 08/03/2010 | Anoniem Helamaal eens met Adje 00:56. Lekker tekeergaan, terecht of onterecht, over de bezieling bij de spelers. Heb je het Kasteel gehoord? Bij een gemiddelde begrafenis is er nog meer lawaai. Gisteren het uitvak van Zuid in Kerkrade gezien? Bomvol en die begonnen ook om half één hoor. En wij met onze grote muilen? Wij krijgen het uitvak in Tilburg geen eens vol voor een wedstrijd die heel erg belangrijk is voor de club. Over bezieling gesproken!! |
|||||||||
14:24 08/03/2010 | Nac Breda Gewoon van de Stillempies winnen! Dan lullen we nergens meer over! Met een Aerts in de goal is elk schot op goal gevaarlijk.Sportieve groet |
|||||||||
14:50 08/03/2010 | JanRdam Wat een parodie op een keeper heeft Sparta in de goal staan.Ze moeten in Slovenie wel erg dun in de keepers zitten. |
|||||||||
15:39 08/03/2010 | Ruud Geels Wissel Viergever was terecht!!, die stonden staat nu gelukkig nog steeds op 4x geel als hij gisteren nog een kaartje had gepakt was hij tegen W-II geschorst geweest, dus om hem te wisselen vond ik eigenlijk wel slim van onze Fransie |
|||||||||
15:39 08/03/2010 | spartaguy het is ongelooflijk dat iedereen zo negatief is. je speelt tegen ajax en dan kan het een keer fout gaan. als sparta wint dan hebben ze keihard geknokt, verleizen ze was er geen inzet. typisch iets voor spartanen |
|||||||||
15:48 08/03/2010 | flardinga Ik heb alleen de samenvatting gezien want ik moest helaas werken maar Sparta is gewoon overklast, snel vergeten en je helemaal richten op die Stilburgers en eigenlijk winnen dat is het beste devies, verdedigend moet het dan wel veel beter tegen azijnzeikers want het was heel SLECHT achterin! |
|||||||||
16:46 08/03/2010 | willie wanneer gaat die kutKoebrugge het eens leren???10 minuten voor het begin van de wedstrijd alle kroketten en frikandellen uitverkocht en dan lekker vertellen dat ze over 10 minuten komen!!!! Nou ik hoef ze dan niet meer hoor! dus manne luisteren.... alvast bestellen voordat die warmhoudbak leeg is en niet pas bellen als alles op is, stelletje sukkels. |
|||||||||
17:24 08/03/2010 | jaspartaan Dat we voor het eerst in vier jaar van ajax thuis verliezen wil niet zeggen dat de inzet gelijk slecht was! Inzet was zeker aanwezig maar het zat er gewoon niet in en dat is logisch als je spelers heb lopen als Adeleye, Koenders, Bodul, John en ga zo maar door.. |
|||||||||
18:44 08/03/2010 | spartaadje nou ik dacht ga me verdriet ff weggokken/drinken in het holland casino zie je daar die Duplan en knol beetje lopen gokken me dag nog verder verpest en ze hadden nog lol ook die 2!!!!!!!!! |
|||||||||
19:59 08/03/2010 | Klote zondag Het wordt tijd voor de glazenwasser... |
|||||||||
20:05 08/03/2010 | Anoniem klote zondagdat mag je niet zeggen van de anti,s maar je heb wel gelijk zonder van bueren 8 nederlagen moet er niet aan denken |
|||||||||
20:31 08/03/2010 | Anoniem wat een slecht stuk joh de passie was er wel maar ajax is gewoon beter!!!! altijd dat gezeik om het nog maar niet te hebbe over de nepsupporters ik denk dat er nog maar 20 man bleven staann!!! |
|||||||||
21:17 08/03/2010 | Arie Wanneer je de toss wint kies je voor de goede speelhelft. Dus naar de Bok de Korver in de eerste helft en in de tweede helft naar de Dennis Neville. Dat weet zelfs een kind. Zo niet onze aanvoerder Strootman. Die blijft gewoon als een zoutzak op de verkeerde helft staan. Daardoor speelt Sparta in de tweede helft ook nogeens recht tegen de steeds lager staande zon in. Hoe wil je dan van Ajax winnen? Frans Adelaar, geef de aanvoerder gewoon opdracht om juist te kiezen. |
|||||||||
21:26 08/03/2010 | Arie Wanneer je de toss wint kies je als aanvoerder voor de juiste speelhelft. Dus in de eerste helft naar de Bok de Korver en in de tweede helft naar de Dennis Neville. Dat weet zelfs een kind. Zo niet Strootman. Die blijft als een zoutzak staan en speelt liever in de tweede helft recht tegen de steeds verder zakkende zon in. Frans Adelaar, dit is een les voor beginners. Stamp dit er nou eens bij Strootman in. Het is een voordeel dat je zomaar laat liggen. |
|||||||||
17:18 09/03/2010 | Anoniem Wat betreft het kut spelen van Bodul,kut betekend kwalitatief uitermate teleurstellend.Dit voor de tere zieltjes onder ons. |
|||||||||
18:24 09/03/2010 | SJANNIE VLAARDINGEN @ArieWat een waardeloos shit commentaar zeg; Strootman was juist 1 van de betere! Jou benaming "als een zoutzak"slaat echt helemaal nergens op . Ik zal me niet verlagen door terug te schelden maar kruip aub weer in je hol terug!! Strootman ben blij dat je dit seizoen nog steeds Spartaan bent en laat die gasten maar lullen hoor! |
|||||||||
16:09 10/03/2010 | G.Q Sparta was net zo slecht als het veld,een regelrechte afgang.Eredivisie onwaardig. het is voor mij weer een rot seizoen. Dit gaat echt een keer kaarten kosten. mensen zijn het zat,ik hoor het om me heen. |
|||||||||
19:04 12/03/2010 | Stephanie -DN- Strootman goed????Die jongen speelt de laatste echt niet zo goed als vorig seizoen. Verliest vaak de bal aan de tegenstander, staat verkeerd of pingelt te vaak met de bal, zodattie em alsnog kwijt is. Volgens mij istie zelf het spoor bijster? Ik vind Strootman een goeie speler, maar NU EVEN NIET! |
|||||||||
11:21 13/03/2010 | Anoniem Even iets tussendoor...Wat stelde die sfeeractie voor? het was echt niets bijzonders. Tegen een (top) club als Ajax moet je toch wel iets spectaculairs in huis hebben? De sfeer viel ook zwaar tegen. Van de haat Rotterdam-Amsterdam was bij ONS niets te merken |
|||||||||
| |||||||||












