Derksen over Van Cuilenborg en Adelaar |
|||||||||
Maandag 01 Februari 2010 Derksen over Adelaar “Misschien ziet Sparta-coach Frans Adelaar wel in dat hij zich inderdaad belachelijk maakte door met zijn selectie achter gesloten deuren te trainen. Daar heeft hij alleen een paar trouwe supporters mee, die dagelijks komen kijken. Verder is niemand geïnteresseerd, zelfs geen tegenstanders.” Derksen over Van Cuilenborg “Misschien kwam de taart wel van mijn voorganger. Na een jarenlang dienstverband vertrok hij op een beschamende wijze bij dit blad. Via de tamtam hoor ik dat hij nog steeds loopt te pochen over de winst die hij heeft gerealiseerd en voor het gemak vergeet hij al die verliesgevende bladen die hij als een megalomane mediatycoon op de markt gooide. Tegenwoordig is hij adviseur van een flutblad, helaas nog steeds op ons briefpapier. Van hem hoef ik geen taart. Hij zou taarten moeten bakken voor alle Sparta-supporters. Als commissaris hield hij de komst van de destijds spotgoedkope Demy de Zeeuw tegen. De toenmalige trainer Wiljan Vloet heeft er nóg slapeloze nachten van. Het geld van de sponsor werd geïnvesteerd in een talentvolle Nigeriaan die voor miljoenen zou worden doorverkocht naar een Europese topclub.
|
|||||||||
| Door: de redactie | |||||||||
10:15 01/02/2010 | TZA Prima woorden van de alwetende voetbalsnor.Is Adelaar al ontslagen? |
|||||||||
10:17 01/02/2010 | panamarenko Een prima stukje van die ouwe brombeer,hij vergeet nog Dries Mertens die door onbenul Booy niet goed genoeg werd bevonden voor Sparta. |
|||||||||
10:24 01/02/2010 | Fan Ja, er is veel mis in Sparta-land.Jammer van de goedwillenden, die nauwelijks iets in te brengen hebben. |
|||||||||
10:30 01/02/2010 | Anoniem Hugo Borst was gisteren ook lekker bezig bij Studio Voetbal. |
|||||||||
10:45 01/02/2010 | Paul Lasee Tsja bij Sparta lijkt wel alles altijd tegen te zitten. Gert Aandewiel komt overigens nergens meer aan de bak - die zal achteraf nog wel eens achter z'n oren krabben want 30 maandsalarissen wegen echt niet op tegen zijn mislukte trainerscarriere. Van Cuilenborg geeft geld uit van anderen en kent nauwelijks zelfkritiek, dan moet je altijd oppassen. Wat dat betreft heeft Derksen gelijk maar iedereen die nu wat zegt over Sparta heeft gelijk want de club verliest alleen nog maar. Ik vond Hugo Borst overigens erg overdrijven gisteravond maar ik denk dat hij dat expres deed om de boel wakker te schudden. |
|||||||||
10:47 01/02/2010 | Cor Prima analyse inderdaad, al is er iets te weinig nuance bij dat stuk van Van Cuilenborg. Het was namelijk zo dat Bonthuis mede beslisser bij Aandewiel (nog steeds 1 van de meest smerige achterbakse trucjes in de historie van Sparta was dat, Aandewiel contracten en de buitenwereld doen geloven dat Vloet nog geevalueerd zou worden). En Wiljan Vloet zelf was 1 van de grootste Kaita fans. De nuance ontbreekt een beetje bij Derksen, zoals altijd, maar ook zoals bijna altijd heeft hij een punt. Van Cuilenborg als technische man was gewoon niet zo sterk. Maar inmiddels lijkt Van Cuilenborg in die functie wel van het toneel verdwenen toch??En over Adelaar kan ik het niet anders dan 100 % eens zijn met Derksen. Adelaar komt steeds geflipter over, duldt geen tegenspraak, alles maar in beslotenheid, maar in 2010 wel al met 3 totaal verschillende opstellingen in het veld gekomen, die hij een uur van te voren vertelt. Als de man een visie heeft dan weet hij hem goed te verbergen. Adelaar lijkt de weg kwijt en tot overmaat van ramp kan hij ook nog eens niet omgaan met jeugd (en dat was toch een eis voor de nieuwe trainer!). |
|||||||||
10:47 01/02/2010 | Visplek Wanneer houdt CvC nu eindelijk eens de eer aan zichzelf?Die man kan toch nergens en door niemand meer serieus worden genomen? En in zijn kielzog graag PB en Adelaar meenemen en voortaan samen langs de waterkant naar een dobber gaan zitten staren. Behalve de vissen vallen ze dan niemand meer lastig. |
|||||||||
10:49 01/02/2010 | Cor Bij NAC zijn ze anders zeer tevreden over Aandewiel Paul Lasee. Aandewiel schijnt een goede veldtrainer te zijn geweest, geen goede hoofdtrainer. Ik vond Aandewiel een watje en dat zag je ook terug in het Sparta spel, een gebrek aan winnaarsmentaliteit. Maar voetballend was het niet slecht, tot Excelsior uit en de spelersgroep hem als een baksteen (terecht) liet vallen. Misschien dat Sparta nu wel een type Aandewiel als assistent kan gebruiken, om er wat voetbal in te krijgen. |
|||||||||
11:04 01/02/2010 | Martin W Sparta kwam te vroeg voor Aandewiel, maar het spel was niet slecht onder Aandewiel, maarja, geen punten, en dan is het duidelijk, de trainer wisselen. Je kunt moeilijk het hele elftal vervangen.Sani Kaita is niet goed geweest voor Sparta. Oorzaak, geen vertrouwen gekregen van vooral Foeke Booy. Heeft NOOIT gespeeld onder Booy. Heeft een Jaar in Rusland gevoetbald, o.a Lokomotiv Moskou, is 5e geeindigd in de competitie, maar heeft alle wedstrijden voor Nigeria gespeeld. Nee, Nigeria speelde slecht voetbal...ik heb alle wedstrijden gezien, maar er was 1 uitzondering...... U begrijpt het al, Sani Kaita speelde goed. Onbegrijpelijk dat hij bij Sparta niet aan de bak kwam, en wel in Rusland en Nigeria. Sparta had hem nog hard nodig gehad, geen speler met voetbal inzicht, maar 1 die hard kan werken, veel ballen kan afpakken, en zicht op offert voor zijn team. Juist karakter spelers heeft Sparta nodig, en daar ontbreekt het op dit moment aan. |
|||||||||
11:09 01/02/2010 | Van Rijk Prima, laat de pleuris maar uitbreken op Het Kasteel en de verantwoordelijken voor de huidige malaise publiekelijk aan de schandpaal worden genageld. |
|||||||||
11:15 01/02/2010 | zomaar een mening! Het leuke aan het schrijven van verhaaltjes en dus columns is dat je achteraf altijd kunt bijschaven. Derksen heeft een bloedhekel aan Cuilenborg, dat is 100% zeker. Nou ga je gang met het zwartmaken opzich heel makkelijk. Misschien heeft Johan wel helemaal gelijk. Is Cuienborg wel incompetent. Al met al is het wel vermakelijk als ik het gif uit de zogenoemde "pen"zie stromen.Zeker als het slecht gaat kun je blijven spuwen van gal. Het pareren van kritiek en dan weer verwoorden in prachtig cynisme.Ga zo door Johan. Het houdt ons scherp. Net als Hugo Borst gisteren in studio voetbal. Precies mijn gedachten en overgave als Spartaan. Het hulpeloze, de woede en ja de onmacht. Trek de stekker maar uit. Stoppen met de kwelling. We worden niet beter. De begroting wordt niet hoger. Geen grote sponsoren worden binnengehaald. Geen daadkracht en geen visie op het veld te bespeuren. En ach eigenlijk mogen we zeuren. We staan nog niet onderaan! Woensdag zitten we weer op de vaste plek en ergeren we ons weer mateloos. Na een verliespartij a.s. woensdag weten we het zeker, dan is einde verhaal voor Adelaar. Op naar de volgende afkoopsom. |
|||||||||
11:15 01/02/2010 | Cor Ook na zijn overgang van Sparta naar AS Martin W, na Sparta ging Kait naar Monaco, daarna naar Krasnodar en daarna naar Lokomotiv Moskou. Drie clubs dus al na Sparta en bij alledrie is hij nauwelijks aan de bak gekomen. Ook bij Moskou niet. Kaita kan presteren in Nigeria, omdat dat een systeem speelt, waarbij ze een balafpakker hebben die alleen spelers in de weg loopt, ballen afpakt en als hij de bal heeft snel inlevert. Dat kan Kaita wel. Maar Nigeria speelt toevallig zo. Maar er is natuurlijk geen enkele Europese club die zo het systeem volledig gaat omgooien dat Kaita kan renderen. En dus rendeert hij ook nergens buiten Nigeria om. Laten we nu maar blij zijn dat die man weg is en zeker niet doen of hij de verlosser zou zijn. Ik heb Vlug al gelezen, nu Kaita, dat zijn echt niet de types die Sparta zouden redden. We hebben nu echt betere spelers rondlopen op die posities. En dat maakt het des te erger dat het zo slecht gaat. |
|||||||||
11:20 01/02/2010 | kasteel aanbidder laat je toch niet opnaaien,door die snor met zijn verlepte hondenkop,hij zit er erg veel naast,en komt vaak ook nog met oud nieuws,en ik vind hem verrek veel goede dingen zeggen over zuid,hij branden eerst gudde ook af,en nu kom hij daar beetje bij beetje van terug,ik als spartaan zijnde moet hem niet,ik vond hem een slechte,en schoppende linksback. |
|||||||||
11:20 01/02/2010 | Spartafan-Hoogvliet Het voetbal onder Aandewiel was tenminste nog aantrekkelijk om te zien,maar onder Adelaar halen we geen punten meer,slecht voetbal en nog belangrijker de spelers missen zelfvertrouwen.Het is 5 voor 12 nu,er moet iets gaan gebeuren |
|||||||||
11:31 01/02/2010 | panamarenko Het is elk jaar rond deze tijd vijf voor twaalf,15 jaar lang spelen we degradatievoetbal,dood en doodziek ben ik er van en met deze trainer is nacompetitie niet meer te vermijden. |
|||||||||
11:39 01/02/2010 | Hofland Niet echt nieuwswaarde dit. |
|||||||||
11:45 01/02/2010 | Servette Geneve Jammer dat ie geen verstand van voetbal heeft. Bestuurlijke zaken zoals deze lijkt Derksen wel door te hebben.ADELAAR OPROTTEN! |
|||||||||
11:45 01/02/2010 | Rijnmond Lekkere zinvolle opmerking Hofland. Het is een column, geen nieuwsbericht. Waarom moet alles nieuwswaarde hebben, een stevige mening, in goed Nederlands opgeschreven, is op zijn tijd wel zo aangenaam om te lezen. Ik ben het in dit geval er ook nog eens mee eens als het om Sparta gaat. Natuurlijk is Derksen ook een man die graag de frustratie van zich afschrijft, niet genuanceerd en zonder enige zelfkritiek. Bijvoorbeeld dat stuk over Van Hanegem. Maar dat maakt het niet minder prettig om te lezen. Als je alleen ANP berichtjes wil lezen is dat je goed recht Hofland, ik lees graag de knuppels die in het hoenderhok gegooid worden. Ik ga vanavond ook weer lekker zitten voor VI op TV en als ik een tip mag geven: de recorder op hetzelfde moment aan op Nederland 3, met het onvolprezen 24 uur met. Maandagavond 20:30 uur is een puik televisietijdstip. |
|||||||||
11:46 01/02/2010 | SCC Vrijdag is er weer een besloten training gepland.Ben benieuwd of die na woensdagavond nog doorgaat ;-) |
|||||||||
11:48 01/02/2010 | Coach Adelaar "Mystery of Friday". |
|||||||||
11:59 01/02/2010 | spartaan uit maasslu Ach,die Derksen.Zo lang ik de VI lees heb ik nog nooit iets positiefs over Sparta gelezen. Diverse malen heb ik geschreven naar de VI maar nog nooit een reactie ontvangen. Over Ajax en/of Zuid komt er weinig kritiek uit de pen van Derksen want daar is meneer een beetje voorzichtig mee. Vergeet het artikel en kijk naar woensdag. Even winnen van Vitesse 4-1 en van vvv 5-2 en Adelaar is weer een held |
|||||||||
12:02 01/02/2010 | Hofland 11:45 01/02/2010 | RijnmondLaat ik het dan anders zeggen, deze column gooit niet echt nieuwe knuppels in het hoenderhok. Het is meer een vermakelijke samenvatting van een paar van zijn eerdere knuppels / columns. Dat zou jezelf ook moeten weten, als je Derksen een beetje volgt. Een column zou in ieder geval een nieuwe of uitgebreidere mening moeten bevatten t.o.v. voorgaande. Al deze meningen/bevindingen van Derksen zijn al eens eerder geventileerd (de meeste zelfs al meerdere keren). Dus ik vind het niet echt een boeiende column. Maar ik zit vanavond uiteraard ook gewoon afgestemd op VI. |
|||||||||
12:03 01/02/2010 | Hofland 11:59 01/02/2010 | spartaan uit maasslu"Over Ajax en/of Zuid komt er weinig kritiek uit de pen van Derksen want daar is meneer een beetje voorzichtig mee." Nou dan heb jij de laatste 4 jaar niet helemaal op zitten letten volgens mij. |
|||||||||
12:07 01/02/2010 | Dr. Kringspier Met 4-1 winnen?? Pffff, wie gaan die doelpunten maken dan?? Zeker 4 eigen doelpunten van Vitesse?? |
|||||||||
12:35 01/02/2010 | Rijnmond Dat jij het geen boeiende column vindt mag en wellicht ook dat jij jezelf nooit herhaalt Hofland. Ik vind het wel een boeiende column. Gewoon omdat het weer pittig is opgeschreven en lekker leesbaar is. Een paar minuten plezier dus, wat meer kan je eigenlijk van een column verwachten? Misschien wat aandacht voor foute zaken. En dat biedt deze column in de richting van Sparta en de rol van Van Cuilenborg en Adelaar. Dat dat ook op nationaal niveau nog eens belicht wordt vind ik niet gek. 1 keer beschrijven is immers nog geen verandering. Neem de Sparta financien. Sparta zit weliswaar in de beste categorie, maar het is financieel toch zorgelijk. We blijven als club afhankelijk van spelersverkopen. Dit is met name hier op ITWM al vaak verkondigd, maar is er aan iets gedaan? Nee dus. Dus mag het van mij nog wel een paar keer verkondigd worden. En Adelaar verziekt het talent van Duarte en Godee en daarmee onze toekomstige financiele middelen die tekorten moeten dekken. Adelaar speelt niet alleen met de huidige sportieve situatie maar ook met de toekomstige financiele. Ook dat is hier al vaker verteld, maar tot er iets verandert mag het van mij vaker verkondigd worden.Al met al is dat gezeur dat iets altijd maar nieuw moet zijn niet meer dan gezeur. Een werkelijk nieuw idee zie je maar zelden opgeschreven worden. |
|||||||||
12:47 01/02/2010 | Westside Vier doelpunten is overdreven, maar Sparta heeft best doelpuntenmakers in de selectie zitten. Adeleye en Knol zijn goed in de lucht. Godee, Dissels en in mindere mate Duarte zijn jongens die kunnen scoren, maar waar nauwelijks gebruik van wordt gemaakt. En neem Poepon, is een goalgetter, maar moet je voetballend niet teveel van verwachten. Als je hem gebruikt zet je hem in de spits. Falkenburg kan scoren, maar achter de spits, niet in de spits zoals tegen NEC. Strootman kan scoren als hij op de 16 mag komen. Maar Falkenburg in de spits, Poepon op links en Strootman als 3e verdedigende middenvelder naast Touzani, zoals we tegen NEC zagen, dan heb je het over de visieloze laffe hond Adelaar en dan wordt het niets. Ik denk weleens, waarom spelen we niet 4-4-2 met twee spelers die kunnen scoren. Dan Falkenburg als 4e middenvelder er dicht tegen aan en ook Strootman er tegen aan sluiten. Dan heb je 4 spelers die een doelpunt kunnen maken regelmatig bij de 16, terwijl je toch 4 verdedigers houdt, met daarvoor 2 verdedigende middenvelders. Er zijn nog tig andere mogelijkheden, maar ik vind het heel zielig dat Adelaar deze ploeg niet aan het scoren krijgt. Derksen is vermakelijk. Altijd met een kerntje van waarheid. Tje, want het is altijd onvolledig. Niet al te serieus nemen, maar wel vermakelijk. |
|||||||||
12:51 01/02/2010 | Dikker Van alles zal wel iets waar zijn. Derksen dikt de zaken graag (heel erg) aan. Al dan niet voortkomend uit persoonlijke rancune.Zo kan Vloet ook geen goed doen, terwijl hij natuurlijk wel een belangrijke zege op Sparta kan bijschrijven. Volgens mij hield de Zeeuw indertijd zelf de boot nog af omdat de belangstelling voor zijn persoon niet alleen van Sparta-zijde kwam. |
|||||||||
12:57 01/02/2010 | Rico Sparta wilde De Zeeuw wel, maar Vloet en Van Cuilenborg wilden eerst ervaring en daarna pas talent. En toen kwamen er andere kapers op de kust die aantrekkelijker klinken dan Sparta. Domme fout van beiden. Van Derksen is altijd iets waar en niet altijd alles. Maar een column die zo begint is toch gewoon lekkerrrrr hoor!: 'De bel gaat en er staat een Tros-trut op de stoep met een bos bloemen........' |
|||||||||
13:13 01/02/2010 | dwp Het probleem bij Sparta is dat je PB en CvC blijkbaar niet weg krijgt. Ze hebben Sparta gered na de degradatie, maar helpen de club nu niet verder. Ze zouden hun conclusies moeten trekken en op moeten stappen. Sparta heeft nu geen puinruimers meer nodig maar een visionair. Een Munsterman met Spartahart. |
|||||||||
13:45 01/02/2010 | Anoniem @ paul op 10:45je moet (als oprichtiger / grondlegger van itwm toch?) toch weten dat onze slechste trainer na frenk -gert aandewiel dus- een zeer goede functie heeft bij nac? Hij verzorgd bij nac de veldtrainingen en soms analyseert hij de toekomstige tegenstanders van nac..... |
|||||||||
13:55 01/02/2010 | Ray Clarke Onze bal gehakt stelt twee schildpadden op het middenveld op!! |
|||||||||
14:15 01/02/2010 | Moonlight drive Ik ben het geheel met je eens dwp, maar de Munstermannen van deze wereld liggen niet voor het oprapen. Bij Sparta zijn er wel van dit soort mannen, maar dan net niet. Daarmee bedoel ik: ze hebben net niet hetzelfde netwerk / of hebben het wel maar spreken het niet aan. Ze hebben wel een functie voor Sparta, maar net niet waar dat zou moeten: echt als de baas. Ook hebben ze niet het geld om te investeren, zoals bij AZ het geval was en Utrecht en ADO het geval is. De mannen die in Sparta investeren willen het ook allemaal weer terug. Niet zo gek hoor, maar je mag het wel zo benoemen. (En natuurlijk zijn er de Roodenburgjes die vanuit hun bedrijf sponsoren, allemaal klasse en hulde en ik hoop oprecht dat ze blijven!). En Hans steekt dan (naast sponsorgeld) geld in Sparta door het Kasteel te kopen en te verbouwen en daar wordt dan tegen verteld dat Sparta voor een nieuw stadion gaat. Ja, die man heeft net 4 a 5 miljoen eigen geld in het opknappen van Het Kasteel gestopt en dat verteld de clubleiding dat ze dat Kasteel met zijn 4 miljoen erin gaan verlaten. Dan jaag je die man ook weg natuurlijk, daar kan geen mooipraterij meer tegen op. Het is bij Sparta allemaal zo net niet. De rijke mensen jagen we weg of als ze blijven, dan zitten opereren ze liever in de RvC, als sponsor of als lid van de Stichting 1888. Het Twente model zou prachtig zijn. Maar het Heerenveen of Groningen model, gewoon met een stevige clubleiding en ieder jaar iets groeien zie ik ook wel zitten. Het probleem van Sparta nu is dat we stilstaan. Dat gepraat over het nieuwe stadion lost niets op. Er is geen doorzettingsvermogen, geen creativiteit en helaas hebben we nu ook nog een hoofdtrainer die snel de opleiding aan het verkwanselen is. Want echt: je opleiding is zo goed als de spelers die doorbreken in Sparta 1. Zelfs als we nu 4 keer op rij winnen, dan is er nog altijd een onderliggend structureel probleem bij Sparta. Iets wat er al jaren ligt. En iemand of een groep mensen zal dat moeten oplossen. We moeten met een visie ergens naar toe gaan bouwen. Anders donder je er een keer uit. En degradatie is direct een miljoenenschuld. En dat gepaard gaande met de Sparta huishouding, dalende sponsor en tv inkomsten is het maar de vraag of onze club een degradatie overleeft. |
|||||||||
14:20 01/02/2010 | Semper Aandewiel was trouwens nog even in beeld toen NAC scoorde tegen ons uit een hoekschop. Kreeg hij een high five van Maaskant. Dat was zijn werk. Standaardsituaties analyseren.Derksen en Borst zijn de Faas Wilkes en Johan Cruijff van de journalistiek. Altijd vermakelijk en nooit saai of voorspelbaar. |
|||||||||
14:22 01/02/2010 | cvetkov kaita kon niets eens normaal lopenzoals adelaar niet normaal kan praten (hij kijkt ook altijd weg = liegen) en een nieuw stadion als er bij een kwartfinale beker 4000 man zitten HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA |
|||||||||
14:31 01/02/2010 | Anoniem Het oude probleem bij Sparta is dat de leiding niets of niemand waardeert en in zijn waarde laat. Dat was zo met Van Rijn, Van der Burg, Van den Boer en nu met Bonthuis cs. Talloze goedwillende Spartanen hebben zich in de afgelopen decennia stuk gebeten op dit soort mensen die slechts oog hebben voor het veilig stellen van de eigen positie. Bonthuis roept altijd dat hij open staat voor supporters. Ja, zolang je hem gelijk geeft. Bij tegengas worden hulpjes als Harmsen op je afgestuurd. Hetzelfde geldt voor de spelers en trainers. Volop mooie verhalen maar op het veld presteren is er niet bij. Dan zijn ze moe en klagen ze intern over de vervelende supporters en sponsors bij Sparta. Die supporters en sponsors hebben wel iets dat aan bestuursleden, trainers en spelers ontbreekt. Een onvoorwaardelijke liefde voor deze club uit 1888. |
|||||||||
14:36 01/02/2010 | TZA Adelaar leest u mee?MAASTRICHT - Fuat Capa vertrekt per direct bij MVV. De 41-jarige trainer vroeg het bestuur van de Maastrichtse eerstedivisionist maandag zijn contract te beëindigen na het gedrag en uitlatingen van supporters van MVV na de met 0-2 verloren wedstrijd tegen FC Zwolle van vrijdag. Het bestuur willigde zijn verzoek in. |
|||||||||
14:42 01/02/2010 | dwp Moonlight drive, het Twentemodel is niet het model van bijvoorbeeld Utrecht. Munsterman heeft 'er' volgens mij geen geld ingestoken. Hij heeft volgens mij een hoge positie bij Unilever bekleed en is 'slechts' een goede voorzitter met een hele goede visie. |
|||||||||
14:43 01/02/2010 | cvetkov JA Fransje wees een kerel en hou de eer aan je zelf PRUTSER! |
|||||||||
14:47 01/02/2010 | cvetkov Als 1 man een hele bank kan doen omvallen dan moeten een paar honderd supporters met gemak een trainer kunnen doen opkrassen. Gewoon op een nette manier zoals Greenpeace tegen CO2-uitstoot vecht, zo kunnen Spartanen een passant als Adelaar toch wel van inzicht doen veranderen. |
|||||||||
15:15 01/02/2010 | rotterdam[west] die snor is laf,en hij is bang van de zuid supporters,en zit ze maar op te hemelen,oh wat een geweldige supporters ,bang dat ze hem slopen.tuurlijk maken ze fouten het sparta bestuur,eerst met die paljas van haarlem met zijn afkoop som ,toen die meneer blind,met zijn contractje,als ajax kom mag hij weg,begint er dan niet aan,toen die sparta verrader[booy]wou strootman voor een appel en een ei meenemen,toen een lamme adelaar,die zijn bedje niet gespreid kan houden,en er volslagen puinzooi van maakt,vrouwen slaat,geen normale opstelling kan maken,en verstoppentje speelt met de pers,achter gesloten deuren traint,heb daar alleen maar de sparta supporters mee,en zet heel sparta in zijn hemd,met een halve voorhoede te spelen,en erg verdedigend,en toch te verliezen,het lijkt wel een soap,ik begrijp hugo borst,maar ik zal het nooit zo uitdragen,schande hugo[nep spartaan] |
|||||||||
15:50 01/02/2010 | M.l.King Ik moet even ingrijpen, Adelaar heeft dit al eens meegemaakt bij Den Haag en heeft zich toen als een heer gedragen.Vind de kritiek niet helemaal terecht,want hij maakt niet alleen de opstelling,onze geliefde spijker zit er ook bij.Denk dat er meer aan de hand is. Woensdag winnen en we steigen weer 3 plaatsen. maak nou eens een geweldige sfeeractie,en Jack kriek draai voor de sparta mars eens een geweldige opzwepende muziek.keiharde rockmuziek oid en we staan allemmal 90 minuten voor de bankjes te klappen. |
|||||||||
15:52 01/02/2010 | LaT Vergeet die spelers niet! Die worden niet per gemaakte meter betaald want lopen doen ze niet veel! Weet iemand wat die gasten verdienen???? Misschien ga ik dan ook soliciteren want voetballen hoef je waarschijnlijk niet te kunnen |
|||||||||
15:56 01/02/2010 | TZA tempo-tissue.nl/assortiment/plus.cfmIk heb het XXL-pack reeds ingekocht en die zal woensdag worden opgesoupeerd. |
|||||||||
16:00 01/02/2010 | RJT Ik neem in ieder geval een wit zakdoekje mee as woendag (Sparta - Vitesse 20:45) |
|||||||||
16:19 01/02/2010 | Sparta depressie Wat een nonsens M.L. King, Adelaar is eindeverantwoordelijk voor de opstelling en de wissels en helemaal niemand anders. En sfeeractie? Was je er in Nijmegen niet bij? De supporters hebben 90 minuten lang de club geweldig gesteund. Zelf had ik er de kracht niet meer voor na een een uur drama voetbal. Toen ben ik maar stil gaan zitten wezen, net als de overige NEC supporters. Maar de rest van de supporters ging maar door. En wat deden de spelers? Die liepen achteruit. Poepon als buitenspeler heb ik nooit in de spits gezien, Strootman eruit halen, mag het een keertje aan de trainer en spelers liggen en niet aan de supporters die daar in de vrieskou stonden te steunen?Woensdag ga ik wel, maar ik ga na een dag hard werken achterover zitten op de tribune en rustig en stil zitten kijken hoe de spelers het doen. Ik steun ze in stilte ditmaal, soms is het genoeg geweest. En ik vind het nu al klasse van RJT dat hij besluit te blijven tot het witte zakdoekjestijd is, maar bij een eventuele 0-3 neem ik die moeite helaas ook niet RJT. Ik moet woensdag 05:30 uur opstaan. Donderdag ook weer. Als de heren het dan zo rond 21:15 uur alweer verkloot blijken te hebben zoek ik lekker het bed bij moeders de vrouw op. Ik hoop dat iemand in dat geval voor mij wil zwaaien. Want ik steun de zwaaiers. Ik sta op het standpunt dat Adelaar gefaald heeft en zelfs bij een voorsprong moeten we eigenlijk met een wit zakdoekje zwaaien en afscheid van hem nemen. 2-1 winnen is een mooi afscheid van Frans. Niet geschikt. Maar zwaaien vanaf minuut 1 zal ten koste gaan van het moraal van het team. Iedereen die wil zingen of zwaaien, ik vind het geweldig. Ik heb dit seizoen alle wedstrijden uit en thuis gezien. En helemaal uitgekeken ook. De drama's tegen RKC VVV Twente Groningen ik heb ze allemaal volledig uitgekeken. Maar de ondoorgrondelijke en onbegrijpelijke wegen van Frans Adelaar zijn mij inmiddels een brug te ver. Een pils, een smerig Koebrugge kroketje, achteroverhangen en je niet te druk proberen te maken, dat is mijn recept voor deze woensdagavond. En dan besluit ik donderdag eens of ik naar dat Kerkrade toe gaan. Ik ben Adelaar en zijn opstellingen en zijn wissels en zijn onvermogen om deze best aardige selectie aan het voetballen te krijgen meer dan zat. En Derksen zal niet altijd gelijk hebben, hij is wel kick. Zelfs als hij negatief is over Sparta is hij kick. Je moet over je club heen kijken en deze nar kunnen waarderen. Een ongenuanceerde column van Johan Derksen die geheel gewijt is aan Frans Adelaar, het zou Sparta geen punten brengen, maar het zou me toch goed doen. Ik zou er de VI een keer voor aanschaffen zal ik maar zeggen. Hoe kunnen we met deze selectie toch ooit zo in de problemen zijn gekomen???? Dit is we handhaven ons moeiteloos op de 11e plek materiaal en dan weer zo'n ongeloolijk *^#seizoen. |
|||||||||
16:22 01/02/2010 | Bart Zonneveld Ben jij nog wakker te krijgen dan Paul? |
|||||||||
16:34 01/02/2010 | Hofland 12:35 01/02/2010 | RijnmondDaar heb je wel gelijk in. Laten we er niet verder over uitweiden, want zo boeiend is de discussie of iets nieuwswaarde moet hebben of niet eigenlijk helemaal niet. |
|||||||||
16:41 01/02/2010 | Anoniem Sparta moet nu al gaan beginnen met degradatie-vechtvoetbal. Er is alleen 1 probleem, daar hebben we de juiste spelers niet voor! We hebben alleen maar van die mannetjes die zich meer druk maken of ze vanavond mogen play-stationnen van hun vriendinnetje in plaats van hun mouwen opstropen en er nu n's ECHT tegenaan te gaan. Ik denk dat het nederlandse voetbal ten onder gaat aan de mieterige mentaliteit van de huidige generatie. Echt het zijn gewoon een stelletje watjes zonder instelling! Tijdens de wedstrijd denken ze alleen maar aan de warme kleedkamer waar ze straks weer mogen zitten, het interesseert ze echt geen reet als ze verliezen, als ze winnen vinden ze het wel leuk en doen ze noodzakelijk een beetje huigelachtig vrolijk.En dan dat standaard achteraf gezeik van zowel spelers als trainers, echt een lachertje!! Ik denk dat je de antwoorden in principe op elke willekeurige vraag zou kunnen monteren! |
|||||||||
17:03 01/02/2010 | zeekoe Afgelopen zaterdag zag ik een dikke rat lopen en moest gelijk aan Derksen denken |
|||||||||
17:49 01/02/2010 | ripagareto We kunnen als supporters de ploeg ook eens wat fanatieker ondersteunen, inplaatsvan als verwende ouwewijven met zakdoekjes te gaan zwaaien. |
|||||||||
18:30 01/02/2010 | rotterdam[west] ZEEKOE,een vergelijking met een grote dikke kakkerlak,zal ook niet misstaan. |
|||||||||
18:34 01/02/2010 | Ome Ron Neem woensdag een pak met witte zakdoekjes mee (aanbieding bij AH) en ga deze direkt uitdelen. Hugo gooit de knuppel in het hoenderhok. Derksen zijn reacties naar van Cuilenborg zijn te begrijpen. Alle berichten hier om maar eens positief en lief achter de ploeg te gaan staan begrijp ik niet. Ik ben Spartaan sinds 1969 en zal altijd achter mijn club blijven staan, ook in de 1e divisie. Maar om al klappend en juichend de één na de andere schandalige nederlaag van mijn club te begeleiden weiger ik. Dan maar een negatieveling of volgens sommige geen goede Spartaan. Fijne avond verder. |
|||||||||
18:47 01/02/2010 | Anoniem amen ome ron |
|||||||||
18:53 01/02/2010 | vangesselopdetribune ripagareto, dan heb jij waarschijnlijk zaterdag het uitvak niet gehoord!!!!! Aanmoedigingen genoeg hoor maar als die dikke jan lul de onbenul en onze spelers incluis niet willen dan houdt het een keertje op denk ik he. Ik ga met een grote witte vlag zwaaien woensdag, misschien dat dat 2 dikke gehaktogen opent en dat ie de eer! aan zichzelf houdt en opdonderstraalt. |
|||||||||
18:59 01/02/2010 | Overschie Volledig eens met Ome Ron. |
|||||||||
19:03 01/02/2010 | Schiedree witte zakdoekjes meenemen is niet nodig als de witte vlaggetjes al klaar liggen! |
|||||||||
19:20 01/02/2010 | Toni Het geld wat wij steeds besteden aan ontslagpremies van trainers zou eens gestoken moeten worden aan een meer dan goede scout!!!!!! |
|||||||||
19:20 01/02/2010 | Toni Het geld wat wij steeds besteden aan ontslagpremies van trainers zou eens gestoken moeten worden aan een meer dan goede scout!!!!!! |
|||||||||
19:20 01/02/2010 | rory Ome Ron for president !!! En ome Ron wij willen ook dat het oude embleem weer in ere wordt hersteld. |
|||||||||
19:41 01/02/2010 | cok meijer. iedereen kan zeggen wat hij wilt van johan derksen,maar van de 10 keer heeft hij 9 keer gelijk,het is al jaren bij sparta een zooitje,de mensen die het voetbalbeleid bepalen hebben allemaal het verstyand van een garnaal,voetbal know-how is er totaal niet(p.bonthuis-r.grootscholten en div anderemensen,ook bij de rvc zit niemand met een voetbal achtergrond,dus met andere woorden we gaan zachtjes naar de kloote. |
|||||||||
19:53 01/02/2010 | BRUT Ik heb het gisteren al vermeld op de site:haal Rob Jacobs terug;akkoord,heeft al een tijdje niet meer op het veld gestaan,maar is een Rotterdammer pur sang,die weet,wat er bij Sparta leeft.Zegt voor een wedstrijd tegen de groep:en nou gaan we g.v.d. drie punten pakken,tot je erbij neervalt,laat je supporters niet in de steek.Jammer,dat hij ons toen verliet (voor de centjes) halverwege het seizoen om een onbeduidend Grieks clubje te gaan trainen.Maar goed,we worden hopelijk allemaal wijzer.Sorry Frans,het zat er niet in,of gaat Sparta komende Woensdag stunten ?Je kan van onze club van alles verwachten.... |
|||||||||
19:59 01/02/2010 | THFC @ cok meijer.Met de door jou genoemde mensen aan de macht zijn we al naar de kloote. Ik voorspel je als er op korte termijn niks gebeurt dan spelen we met deze zogenaamde talent volle spelers groep in de Eerste Divisie. Het hoogst haalbare is nacompentitie en stel je voor dat je tegen de eagles moet of de Graafschap ik hou mijn hart vast. |
|||||||||
20:19 01/02/2010 | geintje van heintje Derksen is een mengeling van journalistiek en entertainment.Af en toe grof, over de top, ijdel, maar dom is hij zeker niet. Ik geloof hem eerder dan menig ander in de voetbalwereld. Hoe dan ook: naar vooruh! |
|||||||||
22:19 01/02/2010 | ROSTOCK Adelaar kan beter een beroep gaan uitoefenen als buikdanser.Kan ie Poepon gelijk meenemen. |
|||||||||
23:09 01/02/2010 | Anoniem derksen is echt wel okay, geeft tenminste zijn mening en heeft volgens mij vaak gelijk. Alleen raakt hij door zijn directheid veel kensen in het hart, maar somd doet de waarheid pijn... derksen = king , beter dan al die andere malloten die alleen dingen achteraf zien, derksen heeft vooraf een mening, ik ben fan |
|||||||||
23:57 01/02/2010 | pw al dat geouwehoer. we moeten punten pakken! |
|||||||||
01:35 02/02/2010 | de munck zit hier op aruba in het zonnetje naar een besloten training van sparta te kijken.na een kwartier al weer afgelopen,de spelers wilde liever naar het strand.nog even met fransie gesproken. komt allemaal goed morgen. ps op aruba heeft niemand ooit van sparta rotterdam gehoord.gek toch! |
|||||||||
01:46 02/02/2010 | de munck oh ja ome ron we gaan zaterdag gewoon een pils halen in don kozak!! |
|||||||||
10:08 02/02/2010 | 64 @ 04:01 02/02/2010 | AnoniemTe veel zitten zuipen zeker? Zuid wint voor de verandering weer eens wat en spelen weer een keer gelijk tegen Ajax en het breedlopende incest gespuis roert zich weer. |
|||||||||
11:20 02/02/2010 | Kees vd B 58 x Frans Adelaar uitzwaaien:http://www.drogisterij.net/Kleenex_zakdoeken_balsem/P/4285022 |
|||||||||
12:58 02/02/2010 | Ole Madsen Sparta-supporters, ons clublied is duidelijk. In voor en tegenspoed achter je club blijven staan. Kritiek is goed, maar pas op voor de losse flodders, die op tv en krant worden geloosd. Zaterdag duurde de wedstrijd paar seconden te lang, soms zit het mee, nu wel te lang tegen. ADO uit zat het ons mee. We moeten kritisch achter de club blijven staan en niet rigoreus alles afbreken.Sparta naar voooooren ! |
|||||||||
18:15 02/02/2010 | O' ten tic Tim In mijn omgeving wordt er aan iedereen 'getrokken' om de voetbalplaatjes van de supermarkt af te staan. In de ruime familie, jochies die supporter zijn van diverse clubs. Met één zakje thuis komen betekende: open maken in de hoop plaatjes van de bedoelde clubs aan te treffen en te verdelen. Vrolijke verrassing diende zich aan bij het open maken toen ik tussen de verpakking door ons fraaie logo zag. Des te groter was de kater dat het Adelaar was. Dat plaatje doe je toch niet cadeau aan je Sparta-minnende neefje? |
|||||||||
19:15 02/02/2010 | spartaan uit maasslu Die Derksen heeft problemen in de privesfeer.Hij moet dan niet alles van Sparta afzeiken. Wanneer hij een vent is gaat ie met van Cuilenburg zelf praten. Laat onze club hier buiten! |
|||||||||
21:40 02/02/2010 | Fan Van Cuilenborg kleunt er natuurlijk wel te vaak naast. Schrijven over voetbal is nog wat anders dan technisch inzicht. En het is een nare man. Vooral tevreden met zich zelf, dat hij bij eredivisieclub de scepter zwaait. Geen echt clubliefde en ook geen man met voetbalinzicht De ideale technisch directeur over 2 jaar: WILJAN VLOET |
|||||||||
18:40 03/02/2010 | flardinga Johan Derksen is zelf een grote klootzak en naar hem wil ik al heel lang niet meer luisteren, zijn gedachtes en meningen komen uit de oertijd, hij zal zelf niet luisteren naar kritiek want hij weet zelf alles beter, wat een kwal die man net als sommige bij RTV Rijnmond! |
|||||||||
| |||||||||











