(Geen) verslag van het trainingsveld |
|||||||||
Woensdag 16 December 2009
Die Thomas Enevoldsen had nog geen doelpunt gemaakt, maar kom, wij helpen je wel een handje! ''Schiet maar, nee we doen echt niks''. Dan is daar onvermijdelijk het moment waarop ik op zoek ga naar een hoofdschuldige. Peter Bonthuis of Frans Adelaar? Fransje is dit keer de lul. We staan na een goeie 35 minuten wedstrijd met 1-4 achter. Ik heb dan zoiets van; zou je nou niet eens wisselen, zo goed gaat het niet. Hoe verkoop je dat aan je trouwe supporters? Die willen volgens mij op die momenten een onrustig ijsberende coach zien, eentje die signalen afgeeft: dit is niet goed, stoom uit de oren, dat werk. Men blijft rustig in de dug-out zitten. Hallo....we zijn Sparta Rotterdam!
Helaas gebeurt dat niet. De reserves bleven vrijblijvend op het veld lummelen met een bal en Sander van Gessel die moest invallen (voor Karim Touzani die totaal geen wedstrijdritme heeft en geen fatsoenlijke bal over vijf meter kan geven maar desondanks doodleuk alweer weken het vertrouwen geniet) werd warmgespeeld door Cor Varkevisser! Daar zijn woorden voor. Noem het berusting, vrijblijvendheid, of onprofessioneel en gebrek aan discipline. Hallo...we spelen een wedstrijd en we geven ons halverwege al gewonnen! Er gingen zelfs al supporters naar huis, maar die zijn geen haar beter dan Frans Adelaar. Die hebben dezelfde losers-mentaliteit. Hoe wou je het anders noemen dan? Het gehannes met de rechtsback positie heeft ons ook punten gekost. Niet? We staan verdikkeme met 2-1 voor tegen PSV en Nathan Rutjes ook al een rechtsback tegen wil en dank, valt uit met nog 20 minuten op de klok. Hoe vaak hebben wij supporters niet geroepen dat men simpelweg voor een andere rechtsback moest kiezen? Heerenveen,Vitesse, VVV, PSV telkens krijgen we het deksel op de rechtsback neus omdat men Jami Jaliens niet goed genoeg vindt. Nu kwam er weer een groentje binnen de lijnen, een linkspoot notabene en die gaat geweldig het schip in tegen de een van de beste linksbuitens uit de eredivisie. Die jongen wist helemaal niet waar hij moest beginnen. Marcelino, Nathan, Nick, Anthony, Edwin, verwijt ik helemaal niks. Die jongens doen hun uiterste best, Frans des temeer, weg resultaat, binnen drie minuten. Waarom dan deze column? Simpel, ik wil de boel op scherp zetten. Als we zaterdag en dinsdag verliezen is de maat in het hoofdgebouw ook aardig vol denk ik zo. Nog meer feiten: Men kondigt een straftraining aan en men beperkt zich tot een praatje pot. Slappe hap! En dat is terug te zien op het veld. Daar zie je wel bezieling en strijd en de bereidheid om voor elkaar te lopen en te knokken. Bij ons zijn het momenteel elf BV-tjes, er staat geen team en ik houd mijn hart vast voor de toekomst. Andere punten: gebrek aan (spel)discipline. Een Edouard Duplan die geen oog heeft voor zijn medespelers en alles maar alleen wil doen. Het trage opbouwen van Sander van Gessel die ik vorig seizoen nog van meerwaarde vond maar waarvan ik nu vind dat hij echt een jaar te lang is doorgegaan. Zijn vermeende stand-in en favoriet van onze trainer is Karim Touzani. Die heb ik in het anderhalf jaar dat hij bij ons speelt nog weinig goeds zien doen. De Touzani van zeven jaar geleden, ja, die mag in de basis, maar dat niveau haalt hij bij lange na niet meer. Ik zou een stapje verder willen gaan en dat heb ik Frans destijds voor de derby ook gezegd. ''Zolang je met Sander van Gessel of Karim Touzani op het midden speelt win je geen wedstrijd." Het genante geknoei met rouwbanden die aan de verkeerde arm zitten. Romano Denneboom die van zichzelf vind dat hem geen enkele blaam treft. Een technische staf die alles met de mantel van de vrijblijvenheid en de liefde bedekt. Het wordt tijd dat men een moment van introspectie inlast en iedereen binnen de technische staf van onze prachtige club zichzelf heel goed gaat afvragen of men nog wel precies weet waar men mee bezig is. Er zijn honderdduizend euro te verdienen mochten we de Baronie verslaan, reken maar dat die amateurs op scherp staan. Die leven al weken naar deze wedstrijd toe, die willen ons graag pootje lichten. Onderschatting ligt op de loer met deze vrijblijvende en naïeve technische staf en onervaren spelersgroep met ouderen die hopeloos uit vorm zijn of geen ritme hebben en die desondanks keer op keer het vertrouwen krijgen. Iedereen nu graag bij de les! We dienen ons goede spel van de derby een vervolg te geven. Dat is het ijkpunt. Dezelfde beleving en passie, we zijn verdikkeme geen speeltuinvereniging! Honderdduizend euro is voorwaar een hoop geld voor onze glorierijke club. Begrijp me goed, ik pleit hier niet dat we een trainer eruit moeten schoppen, dat is geen oplossing. Neen, ik heb de hoop dat de gehele technische staf de leermomenten die men de voorbije weken en maanden gehad heeft goed vertaald, en dat wil zeggen dan we vanaf nu de touwtjes strakker moeten aantrekken. Spelers die in vorm zijn spelen zonder aanziens des persoons of leeftijd en spelers die daar niet mee kunnen leven mogen een ander beroep kiezen. Nu handelen! Vòòr het te laat is en we straks wéér vechtend over straat rollen en we opnieuw handenvol geld aan afkoopsommen voor trainers kwijt zijn. |
|||||||||
| Door: Semper | |||||||||
21:00 16/12/2009 | Aad v/d H Semper goed stuk voor 100% mee eens. Ik hoop dat de Sparta leiding dit stuk goed leest en er wat mee gaat doen! |
|||||||||
21:03 16/12/2009 | NO Ik vind ook dat we in een slechte fase zitten, en het is frustrerend dat we niet zo'n duidelijke opgaande lijn zien zoals men dat in Almelo wel ziet. Maar ik denk ook dat een analyse die wel een hoop woorden nodig heeft maar in feite niet meer zegt dan: "wordt eens wakker", te oppervlakkig is om wat toe te voegen of om "mensen op scherp te zetten". Wij staan er als supporters simpelweg iets te ver van af, kennen de gang van zaken niet van binnenuit, maar zijn daarentegen wel zeer betrokken. En dan ontaart het al gauw in een verhaal van "die speler deugt niet, en die niet, maar die moet er wel in, etc." Blijven losse flodders. |
|||||||||
21:03 16/12/2009 | Vast-Goed Sta hier met een bek vol tanden het is namelijk net of ik mezelf hoor praten.......we zijn de sinterklaasvereniging bij uitstek en niet alleen van 18 november tot 5 december maar het gehele jaar, zit je als club in een dip dan speel je graag uit of thuis (maakt bij ons wat dat betreft geen verschil) graag tegen Sparta Rotterdam.......Kunnen we eens omhoog kijken dan verzaken die kloothommels weer eens opzichtig en wat zegt onze gigant van een trainer na afloop? Juist dat dat altijd kan gebeuren met een jonge ploeg (zij en de directie willen toch gvd zo graag alleen maar 20 jarigen opstellen?) en dat hij (als enige) pluspunten heeft gezien....... doodziek word je ervan met als dieptepunten VVV uit en FC Groningen thuis van afgelopen zondag... Hopelijk zijn de heren wakker geworden al heb ik daar een hard hoofd in want het is al jaren kommer en kwel na een paar aardige resultaten...... Nee bij Sparta Rotterdam maken ze zich liever druk over een kloterige denkbeeldige stippellijn....... |
|||||||||
21:06 16/12/2009 | Somber Na de Denneboom mag van mij de Adelaar ook opzouten.Adelaar ziet totaal niet wat er fout gaat op het veld en grijpt dus ook niet in dit is echt een trainer geschikt voor de laagste klasse in het voetbal. |
|||||||||
21:08 16/12/2009 | Somber Sorry Semper was ik vergeten,488 maar het is een prima stuk je slaat de spijker op zijn kop. |
|||||||||
21:27 16/12/2009 | sparta supporter Nu streng handelen anders gaat het mis.En verlies je tegen Baronie en Rkc en je mag tog gvd niet verliezen van die 2 clubs. Dus geen mooi voetbal. Maar strijd,passie en beleving!!!! |
|||||||||
21:39 16/12/2009 | THFC Die Adelaar kan er geen Fuck van.Ik zie hem nog staan met een Lach op zijn smoel toen die alsnog degradeerde met Volendam maar dat HIJ wel vond dat ze mooi voetbal hebben laten zien.Met deze huidige selectie moet je gemakkelijk voor plaats 10 kunnen spelen.Tevens complimenten voor het geschreven stuk. |
|||||||||
21:54 16/12/2009 | tonnyvanedefan Komende wedstrijden winnen? Mwaahh!? Maar dan nog: ik wil een vechtende en nauwelijks verslaanbare ploeg thuis zien. Maar dan moet de organisatie wel kloppen. Spelers moetemn dan wel doen waar ze voor ingehuurd zijn. In de hoop dat ze heldere opdrachten meekrijgen en inzicht in wat moet gebeuren. Ik heb nl niet het gevoel dat er niet voor geknokt wordt door de meeste van de spelers, maar dat het niet klopt. Er is geen lijn, geen organisatie, geen spelers die inzicht hebben in wat moet gebeuren en het elftal op sleeptouw nemen. Het is zielloos en dat kun je de staf verwijten. En dan te bedenken dat Adelaar mede is gekomen om jonge spelers beter te maken???!!!Overigens: Wat is het rond Grootscholten stil? Is die er nog? Enne ... moeten we nu tijdens de winterstop weer gaan zeuren dat er spelers bij moeten komen? Met deze potentie in het elftal? |
|||||||||
22:18 16/12/2009 | PK Het is al vele jaren zo bij Sparta:verliezen is niet zo erg,van grote clubs hoeven we geen punten te pakken,enz. Het is allemaal te vrijblijvend.Ik kan me nog een interview herinneren met Ron van den Berg,toen hij net terug was van Groningen(1987 ongeveer).Gevraagd naar het verschil tussen Sparta en Groningen zei hij:"Bij Sparta is het niet zo erg als je verliest,bij Groningen wel."Die mentaliteit zat,zit en zal in onze club blijven zitten,vrees ik.Er heerst geen topsportmentaliteit.Wie er in het bestuur zitten,wie er trainer is en welke spelers we hebben,het maakt niet uit.Het wordt nooit wat met Sparta en toch houd ik van die club en mogen "andersgezinden" niets negatiefs zeggen van de mooiste club van Nederland. |
|||||||||
22:18 16/12/2009 | De Titanic zinkt.... Prima stuk Semper ! Daar kan ik me helemaal in vinden met dat verschil dat Adelaar voor mij wel onmiddellijk mag opzouten. |
|||||||||
22:21 16/12/2009 | D.Stofberg Semper een goed verhaal! Zo is het en niet anders! Slechte corners, slechte vrije trappen (hadden we Sjakie nog maar), geen mandekking achterin de tegenstander kan zo aanleggen (terwijl er een kundige op de bank hebben zit, de Spijker maar het schijnbaar niet overbrengt op de jongens), bij coners worden beide doelpalen niet bezet, geen uniformiteit qua kleding (Bodul met zijn witte mouwen), dekens met flower power kleurtjes (een bijelkaar geraapt zooitje) op de reservebank (bij Groningen zag het er profeesioneel uit), al jaren een slechte reserve keeper, geen winnersmentaliteit, slechte contracten (Denneboom), slechte wissels (b.v. rechtsback tegen PSV, linksbenige rechtsback laat die doeldelzak van PSV zo'n 10 meter vrij lopen, weg voorsprong).Ik zeg zet die ouwe Hughes op de bank, dan is al het bovenstaande niet meer van toepassing en zien we weer spektakel op het Kasteel en halen we op onze klompen een goede ranglijstnotering. |
|||||||||
22:44 16/12/2009 | Leo L. rot toch op vast-goed, jij komt hier pas lullen met je puistenkop en je housebroek als t slecht gaatramptoerist ben je, ga lekker met je hoofd in de pisbak van fc dordt hangen |
|||||||||
22:58 16/12/2009 | JEB Eens met het stuk van Semper. Hopelijk worden er 3 punten gepakt tegen RKC en winnen we van Baronie, dan is het leed enigzins verzacht maar niet meer dan dat. |
|||||||||
23:10 16/12/2009 | Vis Nog even die twee potjes bekijken !2 keer winnen moet. Met 18 gespeeld 21 punten staan we dan 10e, koploper in het 2e rijtje ! Kwartfinale beker. Het is wel is minder geweest. Neemt niet weg dat we met de juiste wedstrijdmentaliteit 7e hadden moeten staan. Als spartaan, story of our lives ! Nog steeds realist, dus weer 13e, en da´s logisch. |
|||||||||
09:21 17/12/2009 | rotterdam[west] ik zeg het al vanaf het begin kijk al mijn stukjes maar terug,het was bij mij geen varkevisser,daarna slot en rose,toen bakens,en nu weer v gessel en touzani,en straks john en later v bueren,dat kom nog,die moesten en moeten nog weg en denneboom was ik even vergeten,duplan speelt puur voor zijn eigen,moet er gewoon even naast.gewoon de voorhoede dissels,poepon,en bodul,waarvan poepon mijn centrumspits zou wezen,en godee achter de hand.middenveld falkenburg,verdedigende middenveller strootman, en duarte,en viergever kan ook verdedigende middenvelderspeler met dan duarte achter de hand,achtein zat mogelijkheden met knol en adeleye en boakye en slijngard,maar ook van bentem is zeer bruikbaar,word na een wedstrijd niet meer gebruikt maar touzani blijf die hersenloze maar opstellen en ook heb je rutjes nog,maar ik zou zolang van bentem daar neer zetten door blessure boakye,maar frans je dagen zijn getelt zolang jij touzani en v gessel opstelt,ga eens een weekje naar het klooster alleen,kan je even goed nadenken,en kunnen ze bij sparta openlijk trainen en niet achter gesloten deuren,dat is meer voor van gaal,maar doe jij maar gewoon dan doe je al gek genoeg met touzani en v gessel op te stellen ,haalt het niet in je hoofd tegen rkc,want dan haalt jij ook de kerst niet,al is die vlakbij. |
|||||||||
09:43 17/12/2009 | De burgemeester Ik hoop dat Frans de komende week driemaal daags de column van Semper leest. Wakker worden, Frans Lapzwans. |
|||||||||
10:03 17/12/2009 | Elswijk Zo, dat je het maar ff weet! |
|||||||||
10:20 17/12/2009 | RWG Prima stuk Semper. Kan ik me helemaal in vinden.Overigens, als er hier AD-lezers zijn: lees de treffende column van Hugo Borst in het regio-gedeelte. Misschien ook gelijk een tip voor Adelaar om de boel weer scherp te krijgen. Maar goed... Van Adelaar ben ik nooit een fan geweest inclusief zijn Danny de Munck-hoofd... |
|||||||||
10:28 17/12/2009 | SCHIE-TRIBUNE Dit stukje kan je door elke supporter van elke club onder PSV en Twente op hun site laten plaatsen... |
|||||||||
10:37 17/12/2009 | Italia citaat Semper: Corners, die worden genomen op kniehoogte. En niet één keer, wel tig keer. /////////////// en niet in één wedstrijd - nee - al heel een seizoen lang!! zou dat de rede zijn voor het plaatsen van boorden zodat de spionnen niet kunnen zien hoe men doceert hoe er eenbal getrapt moet worden?? |
|||||||||
10:42 17/12/2009 | Italia Adelaar - vlieg op - en neem gelijk Harmsen ook maar mee!!Kruys is wat mij betreft de ideale trainer voor ons voor de eerstkomende jaren - mits hij niet wordt geinstrueed van bovenaf om alleen maar 4-3-3 te spelen.. als dat zo zou zijn, dan is dat hèt voorbeeld van een falend bestuur, omdat alleen een trainer daarover mag gaan!! dat 4-3-3 is achterhaald, en een systeem werkt alleen als je daar de spelers voor hebt!! komt men kwaliteit tekort dan mag dat geen argument zijn om er niet vanaf te stappen - sterker - men zou er vanaf moeten stappen daar men voor een systeem moet kiezen wat het beste bij een ploeg op dat moment past - en niet vice versa!! |
|||||||||
11:15 17/12/2009 | dn vakkie 14 mee eens we missen dele en rutjes die 2 gaan er echt wel voor en ik moet eerlijk zeggen van gessel viel goed in en scoorde heel toevallig ook nog is wat touzani allemaal aan het doen was???? maar dan nog touzani bar slecht 1-4 achter en dan gewoon een verdediger er in zetten ?? zet er dan desnooods gewoon bodul neer en duplan was gevaarlijk althans hij kwam er steeds wel 1 of 2 voorbij maar wat semper ook aan geeft geen oog voor een andere en door dat steeds weer balverlies |
|||||||||
11:17 17/12/2009 | dn vakkie 14 corners waren zo slecht maar eigenlijk is dat ook bijna overal in nederland =P hoevaak word er nou gescoord uit een corner ja toevallig falkenburg op het moment dat er 1 op de dn riep we scoren ^nooit uit eencorner |
|||||||||
11:37 17/12/2009 | Jw Semper, topstuk! Helemaal mee eens. De trainer maakt belachelijke keuzes: Poepon linksbuiten, Touzani scoort een 4 tegen NAC en staat gewoon weer in de basis, de linksbacksoap, enz. enz.Kijk ook eens naar het competitieprogramma, de komende 6 wedstrijden moet het gaan gebeuren. RKC, ADO, Nec, Vitesse, Roda en VVV. Er moeten punten gepakt gaan worden. |
|||||||||
11:40 17/12/2009 | Jw linksbacksoap moet zijn rechtsbacksoap, zo verwarrend ook als je ziet wie hij er allemaal neerzet! |
|||||||||
11:40 17/12/2009 | De Dokter Hup Spartanen |
|||||||||
12:18 17/12/2009 | Stojkovic Huh?heb ik wat gemist? Sparta scoorde afgelopen zondag toch twee keer uit een corner? |
|||||||||
12:49 17/12/2009 | spartaan wakker sparta adelaar helpt sparta naar de klote.Ik heb het al die tijd al geroepen .Hij heb geen verstand van voetbal. |
|||||||||
12:52 17/12/2009 | Ole Madsen Stuk naar mijn hart, moet direct in de kleedkamer opgehangen worden. Totdat er een aantal wedstrijden gewonnen zijn. Echte Spartanen moeten de mouwen opstropen als het niet direct goed gaat. Met inzet en doorzettingsvermogen zijn punten te halen. Mooi voetballen kan altijd later nog wel. |
|||||||||
13:18 17/12/2009 | HansG Adeleye en Rutjes moeten spelen; spelers die er wel voor gaan !Je hebt alles weer uitstekend verwoord Semper, ik hoor mezelf praten. Die lapzwans van een Adelaar blijft maar als een zoutzak op zijn bank zitten; is gewoon geen meelevende trainter. Begrijpen die eikels van een spelers dat RKC en De Baronie wel eens heeeeeel erg belangrijk zijn. Ben benieuwd. |
|||||||||
13:39 17/12/2009 | Frank Spangenaren We zijn blijkbaar weer teveel verwend, want we stonden 9e, en nu 11e, en men klaagt al... Tja ik vind 11e voor Sparta begrippen niet eens zo slecht! Misschien ook eens daarnaar kijken?! |
|||||||||
14:03 17/12/2009 | Sparta Suriname @Ole MadsenIk vraag me sterk af of de spelers wel op ITWM komen. Ik denk dat ze veel te bang zijn om te lezen hoe wij supporters over ze denken. Sterker nog, ben toch bang dat ze het geen klote interesseert. Maar ik ben het eens met de meesten hier. Als kapitein van het schip moet Adelaar de boel iedere week op scherp hebben, daar moeten we, met alle respect, Semper niet voor nodig hebben. Een voetballer die MAG spelen voor Sparta; de oudste club uit het betaalde voetbal, met het mooiste stadion, het mooiste shirt (als ze te koop zijn tenminste) en de beste columnist op de supportersite (Semper), als je toch voor zo'n club magt voetballen, dan zou je niet eens gemotiveerd hoeven te worden. Dan vreet je op iedere training en iedere wedstrijd het gras op. Tot dat je er bij neervalt! Maar ja, dat zal welk een utopie zijn ofwel een gedachte die te mooi is om waar te zijn. Ik weet echt niet of Kruijs nu de ideale man is, maar alles is beter dan "mooiboy" Frans Adelaar. Die likt alleen maar de harige kont van Bonthuis terwijl 'vriendje' Touzani bij hem weer hetzelfde doet. Maar laten we hopen dat Nathan, die ik als echte Spartaan beschouw, wel het lef heeft om Sempers stukje op te hangen in de kleedkamer. Wie weet helpt het. En anders geven we een kopie aan hem af met de vraag om het op te hangen. Het is maar een idee. Of we hangen er 100 bij alle ingangen van het stadion; dan zullen ze het toch wel moeten lezen denk ik zo. Maar goed. We laten de moed niet zakken, we zijn immers Spartanen. FORZA SPARTA! Groeten uit Paramaribo en veel plezier met de sneeuwpoppen. |
|||||||||
14:07 17/12/2009 | Overschie Ik ben het geheel eens met Semper! Bij Sparta denkt een flink percentage al jaren dat het altijd carnaval moet zijn. Na nederlagen lopen bepaalde spelers, bestuursleden, sponsors en supporters naar hartelust de polonaise. Het is het bekende verhaal dat door de kritische goedwillende supporters al jaren wordt geconstateerd. In plaats van de signalering op te pakken verzanden dit soort columns en aanmerkingen vaak in gesteggel met het type supporter dat vindt dat je als supporter geen kritiek op Sparta mag hebben. De spelers van Sparta mogen van deze groep mensen rustig met 7-1 verliezen maar de supporters die hier hun ongenoegen over kenbaar maken zijn de grote schuldige van alles. Dat werk. In de praktijk blijkt gewoon dat het binnen Sparta ontbreekt aan leiderschap. Hans van Heelsbergen heeft wel eens een kritische noot laten klinken. Waarop half Sparta over deze man heen viel zonder te luisteren naar zijn boodschap en gebruik te maken van zijn ervaring. Inmiddels lijkt hij zijn zakken vol te hebben van die constante strijd. Zo krijgen de groepen die een plek in de grauwe anonimiteit nastreven steeds opnieuw de overhand. Zij zijn liever lui dan moe, zij willen niet boven het maaiveld uitsteken, zij zijn veel te snel tevreden, zij zijn wars van ambitie, zij houden niet van oefenen en die mentaliteit acht ik de hoofdverantwoordelijke factor voor slechte series van 1 punt uit 5 wedstrijden. |
|||||||||
14:30 17/12/2009 | Harvey Wat mij zorgen baart is dat we met een kwalitatief betere selectie dan de voorgaande seizoenen niet beter presteren. Uiteindelijk zullen we aan het eind van het seizoen, of misschien al eerder, een aantal talenten uitzwaaien en ik hou mijn hart vast wat er dan van ons overblijft. |
|||||||||
14:36 17/12/2009 | ram de spijker(s) op zijn kop !hulde semper ! waar blijft dat spandoek voor deze man ? |
|||||||||
15:34 17/12/2009 | Bo Een mooi Kerstkado voor onze technische staf. Feedback heet zoiets en daar moet je dank je wel tegen zeggen en vooral kijken wat je er mee kan doen.Mooi gebaar Semper! |
|||||||||
15:57 17/12/2009 | Nathan ja semper maakt hier een punt.2 overwinningen moeten nu volgen.. |
|||||||||
17:50 17/12/2009 | Anoniem Het bestuur raadt de spelers en al het overige personeel af om zo nu en dan een kijkje op itwm te nemen. Daarom denk ik ook niet dat veel spelers het doen. |
|||||||||
17:52 17/12/2009 | anoniem De diverse reacties lezend moet ik dan de conclusie trekken: Sparta is een veredelde amateurclub, door echte amateurs geleid, die in het profvoetbal probeert aan te klampen ...?? |
|||||||||
17:55 17/12/2009 | paul Beetje kortzichtig Frank Spangenaren. 9e, 11e, 13e. Gaat het daarom om? Scorebordjournalistiek van hetmoment. We hebben ook 1 uit 5 gehaald de laatste wedstrijden, daaruin 9 punten aan concurrenten verspeeld, we zitten binnen schootsafstand van plek 16 (dat is zorgelijk en onnodig met deze selectie!) en gemiddeld hebben we niet of nauwelijks meer punten dan de afgelopen jaren uit de 1e seizoenshelft gehaald. Je moet wel winnen van RKC (en Baronie), anders zijn we gelijk weer nacompetitiekandidaat. En eerlijk gezegd zou ik dat met deze selectie vrij schandalig vinden. 11e worden is niet zo slecht, maar dan wel met een punt of 41. En als je daar dan 12e mee wordt is het ook mooi, word je daar 8e mee dan is dat prachtig. Maar met zo'n aantal punten ben je in ieder geval geen nacompetitiekandidaat. We leken die kant op te gaan, maar door in mijn ogen lapzwanzerige wedstrijden tegen VVV, Roda en Groningen heb je dat uit handen gegeven. Al had je daar 4 punten uitgehaald (dat is toch niet teveel gevraagd!) dan had je er perfect voorgestaan. Nu is het een irritante spiraal naar beneden die gestopt moet worden. Nu met 2 wedstrijden winst, maar wat te denken na de winterstop!? Eerst nu RKC, dan na de winterstop ADO, NEC, Vitesse, Roda en VVV op een rij. Dat moeten flink wat punten worden! |
|||||||||
18:39 17/12/2009 | Utrecht Ik wil het nog wel een keer herhalen, je kunt je een punthoofd schrijven, op ITWM of in VI. Het heeft vooralsnog geen moer geholpen. Een combinatie van strijd, techniek en routine lijkt me een wereldoplossing. De techniek is er, de andere twee aspecten ontbreken chronisch. Wake up, Sparta en vreet het gras weer eens 90 minuten lang op. Een resultaat in Waalwijk doet je 180 graden positiever de winterstop ingaan.Succes! |
|||||||||
18:40 17/12/2009 | Ray Clarke Goed stuk ik schrijf al van het begin af dat onze bal gehakt op de bank een onbenul is en dat suikerbeest Touzani en diesel van Gessel nooit meer mogen spelen voor Sparta |
|||||||||
19:19 17/12/2009 | Docent Grappig hoor, al die familieleden van Semper die hem keer op keer complimenteren met zijn stukjes.Vorig jaar stonden we er net zo beroerd, of misschien nog wel beroerder voor, maar toen wilde Semper van geen kritiek op Booij weten. Integendeel zelfs. Booij was het beste wat ons in jaren overkomen was! Ik vraag me af wat Adelaar Semper misdaan heeft. Het gaat me niet om zijn zorgen in het algemeen, wel om de hele en halve waarheden die zijn slecht geschreven betoog – zou zijn vaste corrector op vakantie zijn – moeten ondersteunen. Ik noem zo maar wat puntjes: Semper klaagt over de corners; beide doelpunten tegen Groningen kwamen voort uit corners. In de rust is er geen donderspeech geweest. Hoe weet hij dat? Ik zag na rust een beter spelend Sparta dat na 10 minuten via Duplan had moeten scoren. Karim Touzani geniet helemaal niet al wekenlang het vertrouwen. Hij staat er de laatste twee wedstrijden in bij gebrek aan beter. Bovendien werd hij – volstrekt terecht – gewisseld. Semper had graag straf voor de spelers gezien; Kom op zeg, we hebben te maken met volwassenen. Bovendien, staf werkt gemakkelijk wraakgevoelens in de hand, motiveren doet het zelden. Er staat geen team, meent Semper. Niet altijd zeg ik hem na, maar bijvoorbeeld het eerste doelpunt tegen PSV doet anders vermoeden. Bij Studio Voetbal sprak men over Barcelona op Spangen en zo heb ik het ook ervaren. Ik vind juist dat er steeds vaker goed gecombineerd wordt. Wel is er iets mis met onze veldbezetting. De TS bedekt alles met de mantel der liefde? Vandaar zeker dat Van Gessel vrijwel nooit meer speelt en Denneboom weg is gestuurd. Ik houd ermee op, het stuk wordt te lang. Semper zal pas tevreden zijn als Jamie Jaliens opgesteld wordt. |
|||||||||
19:53 17/12/2009 | Leidschendam Semper, dank voor je verslag, wij kijken er altijd naar uit. Wisselen van spelers door Adelaar altijd veel te laat. Met een scheur in zijn enkelbanden moest Nathan tegen PSV smeken en minuten lang doorlopen, zijn wissel met de goede linksback spelende d Leeuw was schrijnend van Adelaar. Iedereen op die plek zetten waar die het best uit de voeten kan dus Jamie Jaliens op rechts, zal je zien vliegen de corners en vrije trappen er ook gelijk lekker in. Jaliens heeft een traptechniek waar Sjakie jaloers op is. Docent wij zijn geen familie van Semper |
|||||||||
22:13 17/12/2009 | Okee dan Ik ben het met delen van de column eens. De corners waren veelal belabberd, maar toch scoor je tegen Groningen opvallend genoeg twee keer uit een hoekschop. De tactiek om de corners op twee meter van de eerste paal te mikken was goed, maar werd vaak dramatisch uitgevoerd. Wijzen naar Bonthuis of Adelaar is me te makkelijk. Ik zie wel een team dat voor elkaar wil werken. Dat Touzani of Van Gessel speelde, is niet vreemd. Als Rutjes geblesseerd is en Van Bueren rechtsback speelt, dan heb je nog een verdedigende middenvelder nodig. Tegen Groningen had je eigenlijk nóg een defensieve middenvelder nodig, want op het middenveld werd de slag verloren. Groningen brak snel uit en creëerde een twee tegen één aan hun linkerkant. Van Bueren moest driemaal kiezen en driemaal was het raak. De tweede helft met Knol als rechtsback en Van Bueren op het middenveld, kwam Groningen er niet meer zo dreigend uit. Met de terugkeer van Adeleye zal Knol tegen RKC wel rechtsback worden en Van Bueren op het middenveld spelen. Met weinig geld was er geen ruimte voor een dubbele bezetting op elke positie. Er is gekozen voor kwaliteit. Jammer dat Boakye geblesseerd is geraakt, maar de keuze voor kwaliteit was prima. |
|||||||||
23:31 17/12/2009 | dekenner adelaar klootzak booy onbetrauwbaar aandewiel kan er nietsvan vloet te streng snoei deugt niet vd zee paardelul roks te slap rijkaard zakkenvuller enz enz OF IS ER MEER AANDE HAND GEEN VOETBALLERS IN DE LEIDING SLECHT AANKOOPBELEID SLECHTE SCOUTING KONING KORTGEDING IN HUIS RUZIE MET IEDEREENg GROOTSTE SPONSOR IN ONMIN MEER VERSTAND VAN HONKBAL EN WIELRENNEN ENZ ENZ HOE LANG NOG??? |
|||||||||
23:43 17/12/2009 | Toni Adelaar is gewoon een zeer modale middelmatige trainer die onze talenten nog geen moment beter heeft gemaakt. Adelaar zelf kan daar weinig aan doen, het bestuur moet zich eens achter de oren krabben en evalueren waarom ze na Aandewiel weer zo'n zouteloze trainer gehaald hebben. (Terwijl Verbeek ook een optie was...) |
|||||||||
00:59 18/12/2009 | Klijnjan Ben het 100% met het stuk eens. Zat me ook erg te ergeren aan het te laat wisselen, niet coachen of reageren vanaf de bank. En als een paar duizend man kunnen zien dat de genoemde zaken niet kloppen, kunnen die drie op de bank dat toch ook zien !???Die slechte corners, het niet aanpakken van een opkomende speler en vaak gewoon simpel het gebrek aan bezieling |
|||||||||
13:49 18/12/2009 | Semper Docent ik pareer wat puntjes.>: Er werd inderdaad 2 maal gescoord uit een hoekschop. Daar staan echter legio hoekschoppen tegenover die gewoonweg beroerd getrapt worden met name de hoekschoppen vanaf links zijn vaak drama. Tegen Grunn, maar ook in eerdere wedstrijden. Strootman neemt doorgaans zijn corners wel goed maar daar wordt dan vervolgens te weinig mee gedaan. De uitvoering is gewoon belabberd dat is toch echt 1 taak van een TS. >: Het donderspeech verhaal kan ik kort over zijn die is niet gehouden want dan haal je iedereen naar binnen en laat je niet de reserves lummelen met een bal. Verder concludeer ik dat hij niet gehouden is omdat na 10 minuten de eerste kans zich voordoet ip vanaf minuut 45 erop te kleunen. >: Met Karim Touzani heb je misschien een punt maar als hij morgen opgesteld wordt zou dit de 3e wedstrijd op rij zijn dat hij mag beginnen. Speelt echter Sander van Gessel daar geldt hetzelfde voor is ook een drama en slecht voor het team, ze winnen geen wedstrijden voor je. Afzonderlijk niet en als ze er allebei in staan ook niet. >: Over de straftraining dan. Ik was niet degene die een straftraining aankondigde dat was de TS. Dat men het vervolgens hield bij een praatje pot vind ik getuigen van een losers-mentaliteit. Als je iets aankondigt moet je het uitvoeren. Doe je niks of hou je het bij een praatje pot omdat het keihard regent komt dit ongeloofwaardig over en verlies je het respect van spelers en publiek. Vergelijk het maar met ouders en kinderen. Consequent zijn enzo. Ach, dat hoef ik jou toch niet uit te leggen. >: Doordat dit soort zaken slap worden opgepakt ontstaat er geen team. Daar doet een vlotlopende aanval tegen PSV niks aan af. We kunnen wel goed voetballen, maar we zijn geen team. Het goede voetbal komt ook nog van de ''jonkies'' maar niet van degene waarvan je het mag verwachten de ''ervaren'' jongens. Hun inbreng zou het cement moeten zijn voor het team de meerwaarde van gearriveerde mannen als Knol, Touzani, van Gessel is er niet. En degene die wel van waarde zou kunnen zijn voor het team zoals van Bueren wordt overgeslagen of staat op het derde plan. >: Denneboom is weggestuurd. Ja lees daar de alhier gehouden poll maar op na, die was vorige week al onherroepelijk in het nadeel van hem. Maar van Gessel wordt morgen gewoon opgesteld hoor. >: Jami Jaliens is de aangewezen man om de rechtsback te vervangen had men dit gedaan dan had die jongen ook zijn leermomenten gehad. Ik zie hem nu 2 jaar spelen en hij doet weinig fout,degelijk gèèn top maar dat hoeft toch niet. Bovendien is hij aanvoerder en dan zal je toch wel kwaliteiten bezitten, dat wordt je niet zomaar. Onbegrijpelijk dat men aan hem voorbij gaat. Het heeft ons verdorie wedstrijden gekost. Moet ik dan staan te juichen, dat er vijf spelers zijn gebruikt om 1 positie te vervangen dat er een elftal overhoop gehaald wordt, dat er spelers zijn die aangeven dat hun ambities niet op de rechtsback positie liggen. Daar zou je als TS juist blij mee moeten zijn. Prima gedaan. Nee, men stelt die gasten tegen hun zin op en dan gaat het fout. Gek hè? Ik stop ermee Docent. Tegen de overige reageerders zou ik willen zeggen, bedankt voor de reacties en het meedenken. Verder hoop ik dat alles goed komt en dat de spelers en de TS deze signalen van supporters serieus nemen. Natuurlijk kijken wij er van de buitenkant tegen aan en weten we niet alle ins en outs. Er zal daardoor best wel onzin bij zitten. Toch zijn er weldegelijk zaken die hout snijden de wedstrijden en trainingen liegen wat dat betreft niet. Neem nou deze week, hoe vaak heeft men getraind? Verder wil ik ook nog opmerken dat we er conditioneel slechter voor staan dan onder Booij. Toen konden we in het laatste kwartier er nog een schepje bij gooien. Wel Spartanen ik kap ermee. Laten we hopen op 3 punten morgen en overwinteren in de beker. |
|||||||||
16:41 18/12/2009 | Anoniem Het is toch GVD logisch dat men voor de rust weg gaat.Het waren toch een stelletje lullen. |
|||||||||
15:58 19/12/2009 | geintje van heintje Semper kan schrijven en heeft -mijns inziens- op de meeste punten een punt...Hoe dan ook: naar vooruh! |
|||||||||
| |||||||||











